Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 15 augusti 2011 18:09

Har inte slitit ut mej idag.

Blev skjutsad till en av mina skogar på förmiddan.

 

Har ju två sjöar och en bäck där.

Bäcken har faktiskt fått lite påfyllning av vatten.

Man ska vara glad för det lilla eller hur det nu var.

Gick och badade i ena sjön.

 

Sen ägnade jag mej åt att jobba.

Kollade om svarta trumpeterna kommit, det hade inte.

Hittade bara kantareller.

 

Badade en massa i andra sjön också.

Sen bestämde matte att vi skulle gå en annan väg.

 

Blev att leka bergget för stigen gick nästan alldeles rakt upp i himlen.

Tur att jag är en vältränad hund.

Hamnade på en gammal fornborg.

Där skulle det vara så vacker utsikt.

Matte trodde att det kanske skulle gå att se över båda mina sjöar.

 

Hm, högsta punkten och detta är "utsikten".

Bara skogen åt alla håll.

 

Var inte alldeles enkelt att ta sej ner heller.

Eller jag hade inga bekymmer, men matte sa saker om att lösa stenar.

Åkte hem och slappade ett tag innan jag skulle ut och åka igen.

 

Först hamnade jag hos Einar för matte skulle hämta nåt.

Som vanligt så försökte han inbilla matte att han håller på och dör av svält och

hon måste tömma godisfickan i hans mun.

Jodå, han fick godis så han överlever ett tag till.

Efter Einarbesöket så åkte vi till datorveterinären med min dator.

Datorveterinären tittade på den och matte var rädd för att den skulle vara

totalkraschad och kosta förmögenheter.

Turen var med oss för det är bara nåt nätaggregat som vandrat över regnbågsbron.

Så om några dagar kommer min dator att vara som ny igen.

Inte kommer det att kosta speciellt mycket heller.

Matte ser verkligen fram emot frisk dator och slippa lånedatorn med skitVista.

Åkte hem igen.

Var ute på eftermiddagsrunda.

 

Trevligt träffade min sheltiegranne Gismo.

Märkligt, vi bor alldeles bredvid varandra men det är sällan vi möts.

Bara det att hon precis som Einar var mest intresserad av mattes godisficka!

Imorgon kommer jag att ha mycket mer att pyssla med.

Bland annat ska jag på kalas.

Människovalparnas mamma fyllde år igår men ska fira imorgon.

Ser fram emot gott fika och en massa trevligt bus.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards