Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 13 augusti 2011 17:45

Tog en skogssväng på förmiddan.

Hände inga upphetsande saker, jobbade lite och grejade med mina vanliga

hundgöromål bara.

Var hemma ett tag och sen ringde det på min dörr.

Utanför stod Oliver som skulle hämta mej och matte.

Eller matte hade tänkt att bara hon skulle med.

Tur att jag har snälla och omtänksamma människovalpar för Oliver var mycket noga

med att jag också skulle med!

Slapp alltså passa huset.

 

Oliver kom ju inte ensam utan han hade sin pappa och Adam med sej också.

Så gick vi i väg.

 

Hamnade här där de där spårvagnarna bor.

 

Oliver inspekterade en väldigt ordentligt.

 

Den här skulle vi ut och åka med.

Den är nästan 100 år eller i alla fall 97 enligt matte.

Jag har ju aldrig åkt spårvagn, när matte gjorde det med människovalparna förra

året då fick jag minsann passa huset.

 

Adam och Marcus väntar på att vi ska komma iväg.

Var lite skumt det där med spårvagn.

 

Som sagt det var ett tag sen den var i trafik.

Kostar mycket mer än 10 kr att åka med den nu.

 

Här står han som körde den.

Jag slappade mest.

Men Adam han pratade med sin pappa och frågade ett par saker.

Just då råkade spårvagnsföraren också prata om nåt.

Ett par sällsynt griniga människor längst bak reste sej upp och började gapa om

att Adam skulle vara tyst för de hörde inte vad föraren sa!!!!!!!!

Ok, om Adam varit högljudd, men han pratade i vanlig samtalston och var absolut

inte störande på nåt sätt.

Matte och Marcus har ungefär samma temperament så det var ett under att de

inte mördade de sällsynt griniga människorna.

Men hade blickar kunnat döda hade det varit två passagerare mindre.

Människovalpar på drygt 2 år har faktiskt rätt att öpnna munnen och få svar på

sina frågor!

Såg att föraren inte heller gillade deras gapande om stackars Adam.

 

Jag lät bli att gå och morra åt dom.

Kollade ut en del, skumt att åka förbi ställen där jag brukar vara ute och gå.

Men nu har jag lagt en sak till på min upplevelselista.

Efter avslutad spårvagnstur så trodde jag att vi skulle hem till mej.

Men människovalparna hade en plan.

Var förbi hos mej där matte hämtade nåt.

 

Nu ska deras plan bli verklighet.

Jag står precis utanför bild och bara väntar på att de ska bli färdiga.

 

Vi är vid hundbadet för Oliver hade bestämt att han skulle bada ihop med mej!

Gillar verkligen människovalpar med smarta idéer!!!!

 

Brrrrrr sa matte som faktiskt stoppade fötterna i vattnet.

Äsch, det var skönt enligt både mej och Oliver och Adam.

 

Jag simmade massor.

Oliver kan inte simma än så han gick mest runt i vattnet.

 

Utom ibland för då kastade han sej ner.

Blir nog en mästersimmare av honom om jag får träna honom lite mera.

 

Väldigt skoj lek.

Båda människovalparna skvätte en massa vatten på mej.

Kunde ha hållit på i flera timmar.

 

Fast till slut så frös Oliver så han var alldeles blå om läpparna.

Så klart han har ju dåligt med päls stackarn.

Tur att matte var hemma och hämtade handdukar så de kunde bli torra igen.

Sen gick vi faktiskt hem till mej.

En del skoj bus och fika.

Jag blev bjuden på utsökt glass.

 

En massa mysigt gosande med Oliver också.

Innan de skulle åka hem så talade Oliver om för matte att jag hade fått mat.

Jodå, i ett obevakat ögonblick så hade Oliver tagit fram min godispåse och tömt

allt godis i min matskål.

Kan upplysa om att jag är väldigt mätt nu!!!!!

Mycket gott med godis istället för vanliga tråkkulorna!

Trött är jag också, men en väldigt ba dag har jag haft.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards