Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 12 augusti 2011 18:04

Haft en tämligen lugn hunddag.

På förmiddan blev det ingen skog istället så åkte jag och dejtade Nelly.

Matte skulle tydligen plocka en massa bönor igen.

 

Tycker faktiskt att vi är ett mycket snyggt par!

Ägnade oss åt en massa trevlig bus medan matte höll på med sina bönor och annat

mänskligt tråk.

 

Kattvalparna är stora nu.

Dags för dom att flytta till egna hem.

Efter Nellydejten så åkte jag hem och slappade.

Så skulle jag besöka nån skog.

Blev inte skjtsad nånstans utan matte bestämde att vi skulle gå till kyrkogården

och titta efter Kungschampinjoner.

Ja alltså inte PÅ kyrkogården utan i skogen bredvid den!!!

Direkt jag kom in i skogen började jag jobba.

Lite ****kantareller till att börja med.

 

Självklart så hittade jag ett gäng mandelriskor också.

Något mindre nöjd matte när jag fyndade såna.

 

Jobbade mera i skogen och nu blev det jubel och applåder.

 

Hittade ett helt nytt ställe med svart trumpetsvamp.

Fanns massor med vuxna och flera tusen valpar!

Nu var det minsann inget gnäll på matte inte.

Fast hon har troligen förträngt att förra hösten var svarta trumpeter till slut

förbjudna för mej att nosa upp.

Blev visst flera hundra liter med såna då.

Fanns inga kungschampinjoner vid kyrkogården heller.

Fortsatte i skogen eftersom matte fortfarande tjatar om att hitta soppar.

 

Jag letade och letade, inte endaste sopp hade behagat visa sej, men jag hittade

en massa mera svarta trumpeter.

Hoppas att matte alldeles glömmer att öppna det där skåpet där det finns hur

mycket som helst kvar av förra årets skörd.

Gör hon det är risken stor att det blir gnäll igen om "fel" svampar.

 

Hamnade vid sjön så jag såg till att få mina dagliga bad.

Mycket skönt och livsnödvändigt.

Grejade med mina vanliga hundgöromål en del också.

 

Nästan hemma igen och jag tänker faktiskt passa på att ta ett dopp i fontänen.

Såna finns bara för att hundar ska kunna bada i dom enligt mej.

 

Hemma igen och jag firar alla mina trumpetsvamp fynd med ett utsökt grisöra.

Sen fick jag omelett med svart trumpetsvampstuvning till middag.

I morgon kommer visst människovalparna och hälsar på mej.

Antar att det händer en massa skoj saker då.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards