Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 7 augusti 2011 17:58

Jag hann precis klara av min morgontoalett sen kom hälsovådliga regnet!

Väldigt välbehövligt, bara jag slipper vistas ute.

Slappade ganska länge.

Sen påstod matte att det inte regnade och att jag skulle gå ut.

Tänkte inte gå ut.

Men stack ut en tass och insåg att det faktiskt inte regnade.

 

Gick en sväng i en av mina närmaste skogar.

Försökte faktiskt jobba.

 

Dagens enda svampfynd.

En finluden stensopp som blivit alldeles sprucken av trokan.

Dessutom var den full med hyresgäster.

 

Hittade en flaska som jag kunde roa mej med.

Fast nån hade stoppat alldeles fullt med tidningspapper i den.

 

Nu är det bråttom.

Har börjat falla mängder med hälsovådligt regn så jag ska hem!

Var nära sjön så matte erbjöd mej att gå och bada.

Absolut inte!

Jag badar inte när det regnar!!!!!

Var hemma ett tag sen så skulle jag följa med och passa hembygdsgården igen.

 

Har ångrat att jag följde med.

Ute ösregnar det och jag skadas allvarligt om jag kliver ur bilen.

Tänkte sitta kvar, men komonstren var nära min bil så de hade säkert gått till

anfall mot den.

Alltså lämnade jag bilen och sprang genom regnet till tryggheten inne.

 

Bra val för jag fick faktiskt en present.

En ny rolig leksak som jag hade mycket skoj med.

 

När regnet öser ner då är det så här väldigt mycket folk och fikar ;))

Tomt dött och övergivet.

 

Fast det kom ett par med en snygg tik som luktade alldeles väldigt gott.

Henne ville jag så gärna umgås med.

Shit!

De tog med henne upp till övervåningen och vi fick inte alls umgås!

 

I ren besvikelse så somnade jag på golvet med min nya leksak som

huvudkudde.

 

Matte gick till andra huset för att lämna nån kaffemugg.

Jag stannade minsann kvar för det vräkte ner.

Skulle aldrig falla mej in att kliva ut när det vräker ner.

Åkte hem från hembygdsgården en timme innan vi egentligen skulle åka eftersom

det inte var nåt folk där.

Nu har det slutat regna och förhoppningsvis så börjar alla mina svampar växa

i skogarna så jag får jobba ordentligt framöver.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards