Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 4 augusti 2011 17:36

I morse var matte trött, folkilsken och behövde tänka.

Perfekt för det brukar innebära trevligheter för mej.

Jodå, jag hamnade i bilen så åkte vi till Sagostigen, ännu bättre för då

innebär det sköta favvisbäcken.

Efter att ha skällt ut blå komonstret och ålat mej förbi ett gäng hundätande

hästmonster så var jag äntligen på fria tassar i skogen.

 

Som vanligt så hade vattentjuven snott vattnet i mina spagropar.

Äckligt torrt i skogen, så det kändes inte bra det där att matte skulle tänka.

Stor risk för gnistbildning från hennes huvud.

 

Fick syn på Hälge som ägnade sej åt att äta frukost.

Björkblad är tydligen väldigt smarrigt.

Matte stod länge och tittade på honom.

Jag struntar fullständigt i Hälge, vet att han och hans släkt inte äter svamphundar.

När jag bara varit sambo med matte i ett par veckor så provade jag faktiskt att

valla Hälga.

Vansinnig matte och Hälga drog till skogs, sen dess struntar jag i Hälge/Hälga.

 

Min älskade bäck är en katastrof!!!!

Allt vatten är stulet!

Borde ha varit med Rudi på det där danslägret ifall de lärde ut regndanser.

 

Tog ut frustrationen på ett felplacerat träd istället.

Jag som tänkt mej massor med trevligt vattenjobb!

 

Jobbade som svamphund istället.

Hittade som vanligt mängder med tråkkantareller.

Såg faktiskt lite Föränderlig tofsskivlingvalpar också.

Passerade jägarnas tillhåll jaktstugan och medan jag roade mej med tunnrullning

så hittade matte turen.

 

Detta innebär enligt matte tur.

Sån behövs jsut nu.

Hon bad mej att jag skulle hitta lite annan svamp än tråkkantarellerna.

Jodå jag är ju tjänstvillig så visst.............

 

Dessa människor som aldrig blir nöjda!

Hon bad om annan svamp och jag letade raskt upp 14 mandelriskor!

Jo de plockades medan det gnälldes om att det vore skoj med god svamp.

Här hamnar ju bara de där stinkbomberna mandelriskorna i frysen för

vidarebefodran till svampexperten som inte begriper bättre än att älska

fisk o skaldjurssmaken.

 

Fortsatte till sjön.

Letade upp mer kantareller på väg dit.

Sen badade jag massor, från flera av mina bra badplatser.

Jag ansåg att vi skulle gå till skärmskyddet också men det får vänta tills vi har

fika med sa tråkmatte.

Tillbaka genom skogen och jag jobbade.

Äsch sa matte du driver med mej.

Inte nu det är för torrt, inte en chans.

 

Jag är faktiskt svamphundarnas svamphund.

Här är en av dom.

Årets första svarta trumpetsvamp!!!!

Ni skulle ha sett matte som krälade runt på backen och prisade fyrklövern eller

i alla fall nåt i den stilen.

Fanns en del i plockstrolek och massor med valpar.

 

Kollade ytterligare ett ställe och där var valparna alldeles nyfödda.

De finns mitt i bilden, precis bredvid normala stora grankotten.

Nej, Kasper med matte varken jag eller Häxmatte har trollat fram dom!

För er som inte vet.

En gång plockade vi svart trumpet tillsammans med Kasper och hans matte.

Kaspers matte var fullt övertygad om att matte trollade fram dom eller manade

upp dom ur backen.

Äsch, det är bara att lukat sej till dom, eller som matte titta.

Hittade ännu mertråkkanatreller på väg tillbaka.

Matte pratade hela tiden om att hitta effektiva regndanser så det blir riktig

fart i skogen.

Missade tyvärr glassen på Sagostigen, för det var jättelång kö vid caféet.

På väg hem så stannade matte vid affären.

Jag fick grisöra för väl utfört jobb och matte skulle kolla om fyrklöver turen

tänkte hålla i sej.

 

Jodå, 50 kr på en Trisslott är inte att förakta!

Serverades macka med smörstekta svarta trumpeter.

Utsökt gott.

Må nu hälsovådliga regnet vräka ner i mängder, ja under förutsättning att jag

slipper gå ut förstås.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards