Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 3 augusti 2011 20:52

Haft en ganska vanlig hunddag.

Blev skjutsad till skogen tidigt innan äckelhettan blev för vidrig.

Tanken var att jag skulle träna tryffelsök igen.

På väg till det stället så stannade matte vid en skog för att kolla lite.

Jo jag jobbade, men inte så mycket för de fletsa svamparna är torra.

 

Det här var en gång en guldkremla, sen dog den torkdöden.

Hittade lite tråkkantareller som inte dött.

 

Dessa männsikor! 

Varför släpar man in en massa sopsäckar fulla med skräp i skogen?

Alldeles för vanlig syn.

 

Titta mitt i bilden så skymtar en sjö.

Den heter Båven och är osimmmad, jag hade planer på att prova den.

Alla sjöar måste ju godkännas av mej.

 

Men inte idag, någon annan gång kanske jag tänker bada där.

Jag riskerar absolut inte livet för ett bad inte.

Var en massa komonster nära sjön.

Åkte vidare mot stället med tryffel.

Blev inget tryffelsök.

Samma sak där en massa hundätande komonster.

Matte visst tydligen att de fanns där men hade hoppats på att de skulle vara

långt bort i jättehagen.

Hon insåg det lönlösa i att ens försöka få mej ur bilen med monster i närheten

så det blev inget tryffelsökstränande.

I stället hamnade jag på ett av mina andra svampställen.

 

Jodå, där kunde jag jobba en del trots torkan.

 

Stora var de men torra.

Måste komma massor med hälsovådligt regn så jag kan fortsätta itt viktiga arbete.

 

Den här behöver man absolut inte vara svamphund med supernos för att hitta.

Stinksvamp, en del kallar den för liksvamp.

Luktar förskräckligt illa och stanken känns på långt håll.

Bara denna lilla förpestade luften rejält.

Efter att ha jobbat klart så åkte jag hem och slappade.

Var ute på en eftermiddagsrunda sen var det passa tråkhuste som gällde medan

matte hängde på torget här.

Nu har hon hängt klart så ordningen är återställd igen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards