Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Idag igen

Av Sigge Svamphund - 31 juli 2011 18:35

Idag fick jag återigen en sån där väldigt lång morgontoalett.

Gick till skogen det första jag gjorde.

 

Drog runt i skogen för matte ville hitta mer finluden stensopp.

Fast jag började med att hitta mandelriskor och kantareller åt henne.

Hon ska inte tro att hon kan önska sej arter hur som helst inte.

 

Så kom vi till en hage full med fårskallar.

De äter inte svamphundar så jag bryr mej inte om såna.

Trodde att matte blivit alldeles galen när hon klättrade över staketet.

 

Det var de här som hon sett.

Undrar hur många hon missade eftersom jag inte fick följa med in?

Fast jag nosade upp några till sen.

 

Väldigt bra!

Jag hamnade vid sjön och kunde bada massor!

Har ju missat alla mina viktiga bad i två dagar nu.

 

Lyckades hitta en Kungschampinjon också, men den var tyvärr alldeles för gammal.

 

Sen blev det väldigt trevligt.

Dejt på gång!

 

Färghandels Vilma var ute och motionerade sin husse i skogen.

 

Men hon är som alla andra brudar, snor mina pinnar och försöker sticka med

dom.

Skoj hade vi i alla fall.

Gick hem igen och sen var det dags att ut och åka.

Tack o lov inte samma trafikkaos idag så vi kom iväg.

Fast vi var alldeles ensamma på väg mot Mellösa, men mötte kilometerlånga köer med

bilar som skulle hit och lyssna på nåt, enligt matte, vedervärdigt dansband.

Kom tidigt så jag kunde gå en sväng och kolla omgivningarna.

 

Perfekt jag hamnade vid en ny sjö!!!!

 

Här provsimmar jag Mellösasjön för första gången.

Den är med beröm godkänd, mycket simvänlig.

 

Gick bra att jobba där också.

Ett gäng med små finludna stensoppar.

Sen skulle jag passa hembygdsgården igen.

 

Lättpassat idag för det såg för det mesta ut så här.

Kom väldigt lite folk och fikade idag.

Dessutom vräkte hälsovådliga regnet ner ett par gånger.

 

Svältande svamphund.

Matte fikar och jag håller på och tynar bort.

Fast det ordnade sej, jag blev bjuden på fikabröd.

I morgon då ska jag roa mej alldeles väldigt mycket.

Ska göra det som jag gör en gång varje sommar enligt tradition.

Vet att jag kommer att få superskoj, så nu ska jag vila mej iform medan matte

bakar en kaka. 



 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

31 juli 2011 19:50

Hej Sigge o matte! Vi har också hittat första stensopparna idag, bara två, men jättefina var dom!
Kram från pörtet

http://paulaz.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 juli 2011 20:13

Vad duktig du är som hittar så mycke svamp :) Du verkar ha jätte trevliga promenadvägar hos dig också. Tur du har så mycke sjöar hos dig du som gillar att bada så mycke :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Kasper

Kasper

31 juli 2011 21:47

Himla tur att åtminstone får är vegetarianer! ;)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

31 juli 2011 23:29

Fårskallar och sopprötter! Tänk va du får vara med om... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Gizmo

Gizmo

1 augusti 2011 11:20

Dom där fårskallarna, såna vill jag jaga. Men matte säger att jag inte ska det. Nåja får hitta på ngt annat skoj. Peta liv i den lata katten som ligger här bredvid kanske?! Det kan bli skoj.
Ha det fint svampishunden. / Gizmo

http://gizmopojken.blogg.se

 
Eva H

Eva H

1 augusti 2011 14:43

Bara för att vara lite petimeter: Kan man, egentligen, säga att du hamnar VID sjöar så här sommartid? Tycker mest du verkar hamna I...:)
PUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

3 augusti 2011 10:35

Du ser verkeligen svältfödd ut, jag fattar inte varför ingen tvåbening tycks vilja förstå den där blicken. Själv funderar jag varför de är så oförstående för dina ögon säger mer än tusen ord, för det gör mina oxå, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards