Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Passat hembydsgården

Av Sigge Svamphund - 30 juli 2011 18:12

Blev en sån där lång morgontoalett idag också.

Blev inte skjutsad nånstans utan gick till en skogsbacke en bit bort.

Jobbade en hel del.

Självklart så hittade jag en massa tråkkantareller.

Sen påstod matte att jag var värd min vikt i grisöron.

Kameran hade hon självklart glömt hemma.

 

Bilden tagen hemma på balkongen.

Jag nosade upp 6 finludna stensoppar och en Karl Johan.

Matte har ju tjatat om annan svamp länge nu så hon uppförde sej som om jag hittat

en väska full med pengar eller nåt sånt.

Åt en utsökt macka med smörstekta soppar innan jag skulle åka och passa

hembygdsgården.

Matte trodde att hon kommit på den perfekta vägen för att slippa kaoset här.

Via smågator så skulle vi komma undan allt och ut på stora vägen.

 

Nähä, inte det. De stänger av vägra, enkelriktar gator osv hur de vill denna helg.

Tillbaka til kaoset som var hundra gånger värre än Fjollträsk mitt i värsta

rusningstrafiken.

Inte var det tillåtet att åka åt rätt håll heller.

 

Ute på stora vägen, som vi egentligen inte alls skulle vara på.

Inte en bil nånstans, svårt att tro att det var totalt kaos bara nån kilometer bort.

Kom i alla fall till hembygdsgården i Mellösa.

Passade bilen en liten stund.

Sen fick jag kliva ur.

Nä, jag tänkte inte alls passa nån hembygdsgård,

 

Jag ville åka hem!

Hellre passa huset och lyssna på marknadsoväsen än vara granne med de här!

Men matte släpade med mej och påstod att de trevliga kossorna hundätande

monstren inte alls skulle anfalla mej.

Gick en liten sväng och lyckades jobba igen.

Hittade ett par champinjoner.

 

Det här huset var min uppgift att passa.

 

Inledde med att passa en vedspis medan matte grejade med tråksaker.

 

Så här såg det ut utanför huset.

En massa människor som drack kaffe och nån som spelade.

Jag var ute några vändor och skaffade mej lite nya kompisar.

 

Fast mest låg jag under ett bord och slappade.

Ganska skönt det också.

 

Kollade om kökspersonalen var bra pinnkastare.

Fullt godkänt!

På slutet så pratades det om att mjölka kor.

Matte tyckte att jag kunde följa med och göra det.

Undrar om hon vill bli av med mej??

I alla fall så slapp jag närma mej monsterhuset.

Åkte tillbaka hem till kaoset.

Tog ett tag för matte att förklara för en korkad parkeringsvakt att hon inte alls

tänkte betala 60 spänn för att åka hem.

Kostar nämligen så mycket att parkera här för att gå på sopmarknaden.

Efter att matte sagt att han kunde ringa bilregistret plus titta på hennes körkort

så gav han sej.

Gick en kortare sväng men undvek noga gatorna mot marknaden.

Nu ska jag slappa, tar på krafterna att passa hembygdsgård.


 
 
Kasper

Kasper

30 juli 2011 22:15

Tycker att ni - DU alltså - borde ha FÅTT 60 kronor för att du passat vedspisen, i stället för att ni skulle betala för att din bil var där!

Men det redde ju åtminstone upp sig till häften. Fast jag hävdar fortfarande att du har missat 60 kronor!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

30 juli 2011 22:59

Tänk! En av mina bästa vänner tog med sig gubben och åkte TILL eran marknad! Hon sa att hon inte sett någon svamphund där, men nu förstår jag varför... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

31 juli 2011 11:08

Tycker du ska påminna matten om det där med "vikt i grisöron"...
Och tänk! Inte blev du uppäten idag heller!:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

3 augusti 2011 10:40

Hihi, det hade vart något för oss bloggare att se dig Sigge mjöljka kossor, förlåt men synen vore oförglömlig.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards