Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Dubbeldejt

Av Sigge Svamphund - 25 juli 2011 18:40

Ska börja med ett förtydligande från gårdagen.

Flera har ju bekymrat sej över grandishanen.

Den tillhörde för oss helt okända människor som kom till sin bil när jag och

matte hade lotsat Lady M med matte på rätt vägar.

Jag fick alltså sitta i min bil i väntan på att grandismatte skulle koppla honom så jag kunde kliva ut och dejta.

Var nog lite otydlig med det igår.

Men över till dagen.

Skulle som vanligt till nån skog för jobb och bad.

Hamnade faktiskt i Gröna männenskogen.

Var ju hundra evigheter sen jag var där.

 

Snacka om överraskning, dit kom Lady M också och med sej hade hon sin kompis

Katara.

Perfekt dubbeldejt i skogen!

Sånt gillar jag.

 

Som den gentlehund jag är så visade jag självklart brudarna vägen.

Lady M går i den skogen ibland fast vi aldrig träffats där.

Men jag har ju en massa bra ställen att visa.

 

Trevligt, trevligt båda brudarna testade mina spagropar.

Inte bara en utan flera stycken.

Sånt gillar jag.

Självklart så jobbade jag som svamphund fast jag dejtade, men jag kan faktiskt

göra flera saker samtidigt.

 

Det här är bra.

Under allt gräs finns det underbart vatten som doftar ljuvligt.

Ni vet så där ruttet stillastående.

 

Så nådde vi Krokodilsjön.

Jag badade massor och Katara hon bara simmade och simmade.

Lady M hon vägrade bada idag.

 

Tillslut började det vara panik.

Katara vägrade sluta att simma och komma in till land.

Hon blockerade sej fullständigt och bara simmade och simmade.

Men så tillslut så kom hon så nära bryggan att hon kunde bli fångad och uppdragen

på land.

 

Jag tog med brudarna i skogen.

Egentligen hade matte tänkt ta en stig som följer Krokodilsjön men det skippades.

Jobbade mer, spaade och såna där viktiga saker.

 

Var och tittade till fina bäcken.

Glädjande nog så hade den fått mer vatten sen jag var där sist.

Mycket trevligt att brudarna också uppskattade min bäck.

Var ganska dåligt med svamp i Gröna männenskogen, men en del blev det.

 

Hittade såna här Dofttaggsvampar.

Ingen matsvamp men de luktar, enligt matte, underbart av lavendel.

Förr så torkade människor såna och hade i linneskåpen.

 

Stora superspagropen var ju uttorkad sist men nu börjar det faktiskt vara vatten

även i den.

Allt trevligt har ju ett slut så efter några trevliga timmar i skogen så var det dags

att skiljas från mina brudar.

Hemma igen så hade jag fått post.

En av mina bloggkompisar labradoren Lizzys människor har en nätbutik för oss

hundar.

Glad och sund, finns bland mina länkar.

 

Jag är utvald att vara med i en testpanel.

Här är posten.

Biffkorvar och kyckling/laxrullader.

Utsökt godis.

Kan meddela att Askur stal en sån där rullad och matte har aldrig sett en katt

äta upp nåt så snabbt!!!!!

Passar tydligen som kattgodis också.

Sen skulle jag ut för eftermiddagsrunda.

 

Belägringen av Malmköping är påbörjad.

Området på bilden heter Heden och är jättelikt.

Hela helgen så är det en enorm marknad där som heter Malma marken.

Vrålande tivoli, några artister och en förbaskad massa skit finns det att handla.

För övrigt så håller de på och spärrar av överallt.

Jag och matte vi ska befinna oss på helt annan plats i helgen vi, allt för att slippa

så mycket som möjligt av det.

 

Det är nog ganska många hundar som har människor som läst boken

Hundraåringen som klev ut genom fönstret.......................

Har kliver han ut.

Han stack ju från vårdcentralen här där mattes människoveterinär håller

till.




 
 
Eva H

Eva H

25 juli 2011 20:55

Den där godisbutiken måste vi titta på sedan! Skulle ju passa bra med hund- OCH kattgodis här:) (Simon är också bra på att äta snabbt när kyckling är inblandat... Fast idag knöck han marsmallows!)
Trevligt med 2 tjejer i skogen! Och vilken brud som t.o.m badade längre än du! Tur när ni fick upp henne.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

25 juli 2011 22:59

Jag har också gått i skogen med flera brudar idag, så det så!

http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

26 juli 2011 00:13

TUR att den där Katara kunde infångas, tänk om hon hade simmat där än...
Smarrigt godis!
Och min matte som ju är lite seg av sig har inte läst den där boken förräns alldeles nyligen. Roligt hade hon, när hon läste.

http://kasperian2.blogspot.com

 
Malin

Malin

26 juli 2011 01:20

Kikar in och tänkte lämna ett litet tass avtryck :)
Hoppas allt är bra och att ni njuter för fulla drag av sommaren :) Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

26 juli 2011 13:57

Får jag be dig om en tjänst?
Om jag får .. kika in på min blogg!
kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

27 juli 2011 10:36

Säker på att du hade hämtat Katara om hon simmat för länge där. Kul att du ska bli testhund också. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

29 juli 2011 15:02

Gamla människor rymmer ofta, de kanske har tråkigt, egenteligen är det nog så för de har sällan hund på såna där boenden. Marknader är inge att ha, bara en massa krimskrams, säger matten.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards