Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Sigge Svamphund - 21 juli 2011 18:21

Har haft ledig dag.

Inte endaste svamp har jag nosat upp!

I morse släpades jag ut i hälsovådligt regn som vanligt helt mot min vilja.

Sen skulle jag ut och åka.

Matte skulle fixa tråksaker i Eskilstuna.

Men innan det så hamnade jag hos mina bästa människovalpar.

Mycket trevligt för jag har inte sett dom på länge.

Som vanligt så blev det massor med skoj bus

 

Koppeltränade Oliver en stund.

Sen ansåg han att han att han skulle prova att vara hund, alltså tog han både mitt

halsband och mitt koppel.

Var visst nån plan att jag skulle gå med honom men så långt kom vi aldrig.

 

Adam var mest intresserad av att käka banan.

Fast när människorna fikade så lyckades jag bjuda mej på en del gott.

 

Oliver och Adam tyckte att jag skulle titta på nån film ihop med dom.

Nä, jag är inte intresserad av filmer.

Men de struntade i filmen och busade med mej istället.

 

Matte tog väldigt lite bilder, hon bara höll på med en massa ointressant

mänskligt tråkprat hela tiden.

Men Oliver lånade kameran och tog den här snygga bilden på mej.

Alla suddiga matte raderade de glömmer vi.

Tycker faktiskt att det är bra fotograferat av en fyraåring.

Sen fick jag passa min bil medan matte var på tråkställen som ICA Maxi och sånt.

Åkte hem en stund innan jag skulle ut och åka igen.

 

Blev dejt med Nelly för matte skulle plocka mer salvblommor, hämta äckelsallad

och lite annat.

 

Första bönorna var klara att plockas.

Snart kommer dety miljoner med såna.

Bra för bönor är gott.

 

Människorna fikade och jag bara väntar på att serveras nåt gott.

Jo det blev ett par kakor till mej.

 

I går läste matte om att Marie Hundtränares hund minsann plockade hallon alldeles

själv från buskarna.

Hallon är gott hundgodis tycer jag.

Hos Nelly finns det mängder med såna och matte trodde att jag skulle plocka själv.

Nähä, absolut inte!

Nån nytta ska väl matte göra, alltså vägrade jag hon fick plocka och jag åt.

Åkte hem igen.

Har mest slappat och varit ute på en vanlig tråkrunda.

Matte har träffat så mycket folk ett par dagar nu så hon är folkilsken igen.

Bra, jag vet precis vad folkilsken matte innebär om det inte regnar imorgon.

Folkilsken förresten............

Ni hundar så har de där fullkomligt avskyvärt vidriga Scaliborhalsbanden.

Klicka på länken och läs.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13354163.ab

Må de förbjudas med all skit de orsakar oss hundar.

Det finns så många andra GIFTFRIA bra alternativ.

Läs alla kommentarer om vad stackars hundar drabbas av när de får på sej

hemska halsbanden.

Här kommer varken Scalibor, Frontline eller liknade i närheten av mej.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards