Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Sigge Svamphund - 20 juli 2011 21:06

I dag skulle jag ju få prova det där med tryffelsök.

Eller jag fick faktiskt prova lite igår kväll.

Men det var bara en test för Stjärnhovstryffel växer vanligtvis inte under

mattan i vardagsrummet eller i mattes säng.

Fast jag hittade minsann biten utan problem båda gångerna.

Idag där emot så skulle jag få testa i tryffelmarker.

 

Hamnade i en sån här vacker ekhage.

Efter att ha kollat av omgivningarna så det inte lurade komonster bakom nån

buske eller andra faror så var det dags.

 

Fick sitta och vänta medan matte gömde tryffelbiten.

Första försöket, hittade den direkt och fick köttbulle för bra utfört jobb.

 

Nytt försök och jag markerade direkt.

Ännu mer beröm och köttbulle.

Men sen...........

Matte bestämde sej för att filma när jag letade upp den klurigt gömda biten.

Hon filmade, jag hittde den och bestämde mej för att den nog skulle ätas upp.

Hm, filmen är raderad för den blev väldigt, väldigt märklig med en massa hojtande

om att spotta ut tryffeln och filmande av det mesta medan matte skulle ha tag

på dyrbarheten jag hade i munnen.

 

Tryffelbiten har minskat och är numer i två delar.

Matte begriper ingenting eftersom jag aldrig nånsin förr ens tänkt tanken att

äta rå svamp.

Föredrar den tillagad.

Nä sa matte slut för idag och så lämnade vi ekhagen för skogen.

Ny skog igen...........

 

Ägnade mej åt det jag verkligen är bra på.

Matte muttrade nåt om förbaskade kantareller.

Äsch, jag var jobbarsugen.

 

Gnälldes i alla fall inte när jag hittade ett par stubbar med tofsskivling.

Allt som är annat än kantareller är visst skoj just nu.

 

Jobbade ihop ganska många liter i den nya skogen.

Fast alla de här har mattes mamma fått.

Hon orkar ju inte gå i skogen ännu och har inga bra ställen så jag och matte ser till

att hon får svamp.

Åkte hem och slappade.

 

Mattes senaste projekt.

Det hämtades en massa salvblommor hos Nelly igår och nu ligger de i olja.

Var ute igen en sväng utan att det hände något spännande.

Sen försvann matte och jag fick passa huset.

När hon behagade komma hem igen så skulle jag ut.

Hörde att hon minsann träffat både sina föräldrar, leonberger Cleo, frallan Einar

och en massa andra som jag känner.

Men en överraskining väntade............

 

Titta!

Min gamla favoritgrannes bil kom och i den satt In Marie som Pasco bodde

hos.

Jag blev alldeles överlycklig av att träffa henne igen.

 

Dessutom var min förra favoritgranne Lena med!

Jag blev så glad att jag inte visst var jag skulle göra av mej.

Alltid trevligt att träffa gamla vänner.

Tog med dom och gick en runda eftersom jag i alla fall skulle ut.

Tyvärr så skulle de åka hem igen, men jag hoppas att jag träffar dom snart igen.

I morgon väntar visst trevligt människovalpsbus har jag hört.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards