Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Sigge Svamphund - 18 juli 2011 17:48

När jag vaknade i morse så kom det en massa hälsovådligt regn.

Perfekt för alla spagropar och alla svampar.

Alltså bestämde jag attjag tänkte sova bort precis hela dagen.

Skitmatte tänkte jag annonsera ut på Blocket när hon ansåg att jag skulle göra morgontoalett.

Behövde absolut inte ut och ville nu hon så gärna gå ut kunde hon göra det

alldeles själv.

Låtsades sova, hjälpte inte jag släpades ut.

Fick självklart en massa skador.

Slappade och tänkte fortsätta så hela dagen.

Så påstod matte att vi skulle ut och åka.

Skulle jag inte alls eftersom det säkert regnade.

Släpades ut till min bil och insåg att det inte regnade.

Fick höra att nu skulle jag till nya skogar, för det skulle kollas hur det

ser ut där.

Nåt om att jag skulle få post och den kommer att innebära nya utmaningar för mej.

Begrep ingenting.

 

Hamnade här.

Såg bra ut först men.................

 

Nä, jag tänkte absolut inte vistas i några läbbiga ekhagar inte!!!

 

Alldeles fullt med vidriga hundätande komonster som låg och klapprade med

sina monstertänder!!!!

Gissa vem som vände snabbare än blixten.

Där tänkte jag absolut INTE vistas!!!!!

Dessutom var de på fri klöv så de hade kunnat kasta sej över mej, inte ens ett

staket mellan mej och monstren!

 

I stället så gick jag en sväng efter vägen.

Bestämde att jag ville undersöka en bra backe.

 

Fin liten backe med en massa ekar och hassel.

Jobbade och nosade upp några liter med kantareller.

 

Fast matte blev gladast när jag hittade den här strävsoppen.

Allt som inte är tråkkantareller blir hon extra lycklig över nu.

Hittade en del Blek ostronmussling också, sån som jag hade bild på igår.

Efter att ha konstaterat att vi absolut ska åka tillbaka dit fler gånger så

åkte vi igen.

På väg tillbaka så stannade matte vid ett annat ställe.

Det stället bestämde hon att det såg minsann bra ut.

 

Tät hasselskog och gissa om jag jobbade.

Jag markerade och matte plockade och så där höll det på.

 

Satt såna här Bleka kantareller överallt.

Till slut så försökte matte förbjuda mej att jobba mera.

Hot om onödigt koppel om jag inte tog ledigt.

Matte pratade om att inte få med mer svamp, hungrig, tvättstugetid och annat

fullkomligt onödigt mänskligt tjafs.

Dessutom hade hon glömt mobilen hemma så hon hade ingen aning om vad klockan

var.

Fast det var nog bra att hon sa åt mej att ta ledigt och att vi gick till bilen.

För precis när vi kom till den så började hälsovådliga regnet att falla igen.

Lämnade säkert några ton svamp för vi hann bara med en liten bit där.

 

Ganska bra jobbat på nytt ställe.

34 liter blev det.

Gissa vad matte ägnar sej åt?

Inte är det rulla tummar eller läsa bra bok i alla fall.

Så kom då posten.

 

Jag fick post från en av alla mina bästa människovänner.

Här är jag med svampexperten Klas Jaederfeldt för det är han som skickat post

till mej.

Bilden är tagen för nåt år sen.

 

Detta är min post sedd från ena sidan.

 

Här är andra sidan.

Detta något är alltså delat på mitten.

Jag har luktat på det och fått mängder med beröm.

Kan ni gissa vad det är Klas har skickat till mej?

Kan bara säja att ett helt nytt jobb väntar mej framöver, spännade ska det bli och

matte tror att jag kommer att fixa det hur lätt som helst.

Lovar att avslöja rätt svar imorgon





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards