Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2011 17:47

I går kväll så fick jag och matte ett mycket tråkigt besked.

 

Min kompis Pasco vandrade över regnbågsbron igår.

Hans långa hundliv som började så dåligt med slutade bra är över.

Pasco var en bra kompis.

Vi hade mycket skoj med bad och pinnar, för att inte tala om hans gris som jag

älkade att stjäla låna.

Jag vet att han har det bra där på andra sidan regnbågsbron.

Finns säkert massor med sjöar, bra pinnar och en massa snygga tikar.

 

Kanske simmar han just nu runt på sitt speciella sätt med svansen rakt upp i en bra

sjö där på andra sidan regnbågsbron.

Jag och matte tänker mycket på hans matte och husse som mist sin kompis.

Men en dag då finns bara alla de ljusa minnena kvar.

Jag har i alla fall lyckats fördriva ytterligare en dag i mitt hundliv.

Blev inte skjutsad nånstans när jag skulle ut på längre runda.

Matte led fortfarande av telefonfixering och ville inte heller vara för långt

hemifrån.

 

Drog runt ganska planlöst på olika stigar i en skog här.

 

Försökte jobba. Fanns bara några eländigt torra kanatreller som står kvar i skogen.

Vill jobba!!!

 

Utforskade lite nya delar av skogen.

Såg ut som mycket lovande svampmarker.

 

Nära en gård så satt den här lappen på ett träd.

Såg inga lamm och inga får heller för den delen.

Fast får och lamm äter ju inte hundar så det gör inget om jag skulle möta ett eller

annat.

 

Helt plötsligt så var jag nedanför slalombacken och då fick jag bråttom.

 

Var ju tvungen att ta igen alla bad som jag missade igår.

Tog sin lilla tid att ordna det men jag klarade av det.

 

Sen satt jag och hade fruktansvärt trist.

 

Matte plockade en massa såna här tråkblommor som heter rödklöver.

Ska visst göras nåt av dom. Ointressant, jag var uttråkad!

 

När det var hundläger så vet jag att någon la något under den här trappen.

Detta något bestämde jag att jag skulle ha.

 

Jo då jag hittade den lilla flaskan som någon lagt där.

Roade mej mycket med den.

Gick hem en stund medan matte passade sina telefoner.

Så ringde telefonen och jag följde med till Eskilstuna.

Nu är mattes mamma utsläppt från människoveterinärens hus.

Trött och matt och ska ta det lugnt ett tag och inte äta vad som helt heller.

Var nåt sår i magen som blödde.

Jag och matte skulle skjutsa hem henne.

 

På väg hem så stannade vi vid Rudis mattes tråkjobb.

Mattes mamma behövde ha böcker att läsa nu när hon ska hålla sej lugn.

Jag funderde mest på att bada i den där skoj fontänen.

Fick fortfarande inte bada där.

Fikade hos mattes föräldrar och åt ett par goda kakar.'

Åkte tillbaka hem och slappade.

En annan sak också.

Om ni som har blogspot inte ser spår av mej så beror det på att det strular där.

När jag tänker lämna tassavtryck så anser blogspot att kommentarsrutan inte

kan visas.

Ibland funkar det hos nån, men inte hos andra, andra gånger inte alls.

Tydligen struligt det där blogspot.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards