Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Sigge Svamphund - 11 juli 2011 17:53

Har inte gjort så väldigt mycket idag.

Matte är upptagen med en massa tråkigheter.

Hennes moster är väldigt sjuk och ligger på sjukhus sedan en vecka.

Så blev mattes mamma också sjuk och nu ligger hon på sjukhuset och mattes

pappa är inte heller riktigt bra.

Men på förmiddan så behövde matte tömma hjärnan påstod hon.

Jag behövde ju till skogen så vi åkte.

 

Här är jag på väg mot lite jobb.

Matte skjutsade mej till vårt superbra superhemliga  kantarellställe.

Nåt om att där visste matte att det är bra mobiltäckning för hon väntade på att

hennes mamma skulle höra av sej om vad människoveterinären sa.

 

Torrare än torrast är det ju i mina skogar men jag lyckades i alla fall jobba.

 

Kantareller finns det, men usch så torra de är.

Det där som syns till vänster är en Vinbergssnäcka som hamnat upp o ner.

Hittade faktiskt väldigt mycket kantarellvalpar också så nu ska det dansas

regndanser så jag kan fortsätta att jobba.

 

Dagens skörd är då inte mycket att skryta med.

Bara fem liter, förra veckan var det ju drygt 25 liter på det stället.

Matte tänkte inte alls ta nån bild på mej, men jag satte mej och vägrade att

flytta på mej innan jag blivit fotograferad med svampen.

Nån ordning ska det vara!

 

Åkte en annan väg hem och där fanns det minsann en massa äckliga vita

komonster.

Får jag bestämma ska vi aldrig mer åka där!

Var hemma och slappade medan matte pratade i telefonen en massa och fick veta

att hennes mamma blir kvar på sjukhuset.

Skulle gå ut på eftermiddan.

Testade en ny skog, men blev inga bilder eftersom matte ägnade sej åt att prata

i telefonen.

Är det inte den ena telefonen så är det den andra.

Men får väl stå ut eftersom det var viktiga samtal.

 

Till slut hamnade jag vid hundbadet så jag fördrev en lång stund med att bada

ordentligt.

 

På väg hem så passade jag på att bada i den andra fontänen också.

För övrigt har det inte hänt mycket i mitt liv.

Nu ska jag ägna mej åt att hålla tassarna för att alla mer eller mindre allvarligt

sjuka släktingar till matte blir bra snabbt.

För matte är ganska ordentligt orolig nu.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards