Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Sigge Svamphund - 1 juli 2011 18:51

Liket lever och påstår att hon bara är typ 3500 år gammal nu.

Alltså aningen piggare än igår.

Idag så var det dags för andra dagen på lägret.

 

Morgon och alla hundar börjar samlas.

Ni som var med på lydilityn känner igen Loke och Melker som här säjer God Morgon

till ett par andra deltagare.

Sen började dagens allvar.

 

Skulle leta efter gömd burk.

Äsch, jag som är fyndintresserad hade inga som helst bekymmer med att hitta

burken som matte försökte gömma hela tiden.

Fick en sele också.

Svart sele på svart hund syns inte.

 

Alltså såg jag till att styla den lite.

Tycker att jag lyckades väldigt bra med ormbunkbladet.

Sen skulle jag prova att spåra, missade ju det igår.

 

Äsch, vadå spåra???

Fyndade omgående en koj röd sak som jag ansåg att Marie skulle busa med.

Blev visst fel för den indikerade var det där spåret började.

Fick inte alls ha den.

 

Inte fick jag använda mej av pinnar heller.

Till slut efter att ha nosat runt en stund så hittade jag en hög med korvbitar.

Korv är ju alltid trevligt att hitta.

Sen blev det väldigt bra.

 

Gick ner till sjön och där var minsann alla hundarna.

 

Här är Ablah, henne är jag lite kär i.

Snygg border collie brud.

 

Alla hundar badade mer eller mindre mycket.

Tror att Rudi är kär i Whippeten Scilla för de hänger ihop hela tiden.

 

Jag var ute och simmade ganska mycket tillsammans med andra hundar.

Ä'r så äckligt kvavt så det var skönast att vara i vattnet.

 

Fast en del hundar de kräver minsann rejäl övertalning för att en tänka tanken

att sätta tassarna i sjön.

 

Av nån outgrundlig anledning så la matte min korv i en skål med vatten.

Korv ska inte blötläggas!!!

 

Här håller en av de deltagande hundarna på och letar godis i sjön.

 

Jag hittade korv i sjön. Letade självklart reda på alla bitar så ingen annan hund

skulle komma över dom.

Sen var det lunch och vila ett par timmar.

Var hemma ihop med matte och slappade.

 

Efter lunch var det mera bad.

Jag skulle simma ut till människorna i vattnet.

Inga bekymmer.

 

Först fick jag bogsera Viktoria in till land.

Har aldrig släpat runt på människa förut när jag simmat men det var enkelt.

 

Sen bogserade jag en halvstor människovalp också.

 

Efter allt vatten jobb så var jag så trött att jag nästan satt och sov.

Tar på krafterna och så hettan på det.

 

En annan av alla lägerbrudar.

Kairi, henne gillar jag också väldigt mycket.

 

Så skulle alla ut och gå i skogen.

Jodå, jag passade på och hittade faktiskt lite kantareller.

Skulle letas efter saker med hjälp av gps.

Matte hade blivit många tusen år igen så vi gick på halvfart.

 

Eftersom jag är van fyndletare så hade jag inga bekymmer med att hitta det

som var gömt vid några stenar.

Ungefär nu gav matte upp.

Inte en chans att orka mer idag inte.

 

En överraskning vänatde innan jag skulle hem.

Skrållan och Lilo kom och hälsade på.

De ville visst träffa Marie också.

Jag ska minsann åka och hälsa på de brudarna under sommaren och bada i deras sjö.

Nu är jag väldigt trött och matte är död.'

I morgon väntar tredje dagen på lägret.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards