Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Sigge Svamphund - 30 juni 2011 20:11

Matte hälsar och tackar för alla hälsningar.

I dag är det värre än nånsin, var glada att ni inte såg liket med feberfrossa

och ont överallt i morse.

Passerade nån begravningsbyrå på morgonrundan, hade den varit öppen så skulle

matte ha beställ lämplig pappkartong för slutförvaring.

Borellia blir nämligen etter värre i början av penicillinkuren så nu är det riktigt skit med henne.

Släpade i alla fall med henne till campingen på morognen (att vi var där igår kväll och hämtade nyckel till hundtränare som kört vilse är en annan sak.)

 

Efter att ha varit vid sjön och badat några miljoner med gånger så satte jag mej

och väntade och väntade.

 

Jo till slut så kom min favorithundtränare ut.

Mycket trevligt, hann med lite intressant umgänge en stund.

Sen skulle jag hem ett tag innan lägret började.

 

På väg hem så passerade jag färghandeln som min tjej Vilma äger. 

Dörren var öppen så jag planerade dejt, såg inte till Vilma och matte släpade

med mej.

Var hemma en stund medan matte försökte låta bli att glömma bort alla saker.

Sen blev det lägerdags.

 

Ett par av alla hundar som skulle vara med.

Om inte matte räknat alldeles fel så är vi sammanlagt 17 hundar!

 

Jo då Rudi var där, han gömde sej bakom sin matte medan han sa fula ord

till mej!

Begriper inte varför han skulle prata med Marie, hon tillhör mej!!

 

Träffade ett antal trevliga brudar också.

Scilla funderade jag på att göra valpar ihop med.

Man får inte göra valpar på hundläger!!!!

Skitbestämmelse!

 

Nu är det inledning på lägret, Marie berättar om vad vi ska göra.

 

Jag lyssnade mycket uppmärksamt eftersom matte inte fattar nånting om nåt

just nu.

 

Ännu en trevlig brud som jag dejtade en del.

Just nu är det ingen ordning alls på vilken hund som heter vad men jag ska

fixa en bättre presentation under helgen.

Läs när den där fotografen jag har anställd mår lite bättre.

 

Vi inledde med att hålla på med en del trix, typ sånt som vi gjorde på lydilityn.

Kan säja att jag gjorde inte så mycket, matte hade nog med att vara närvarande.


 

Ytterligare en trevlig tjej.

Sen var det nåt att leta efter gömda burkar, men det missade jag för då däckade

matte alldeles ett tag.

Det har dessutom varit smällhet.

Så blev det paus ett tag för mat o fika o sånt.

 

Släpade med liket till sjön. 

Rudi hade lagt beslag på min badplats, fast han gick ganska snart.

Jag åt en macka m,edan jag väntade på att det skulle bli ledigt i sjön.

Sen badade jag massor på egen tass.

 

Så kom två border collis som är med på lägret.

Vi badade massor tillsammans, alltid trevligt med badsällskap.

Så var det dags för mer sysselsättning.

Alla hundar skulle prova att gå spår.

 

En dag på hundläger tar även på mina krafter.

Låg mest och slappade.

Men det blev inget spår för mej idag.

Liket gav upp och sa att vi skulle hem för hon orkade inte en minut till.

Så jag ska prova att spåra imorgon istället.

Hoppas att matte är lite piggare då också för det blir en lång dag.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards