Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Sigge Svamphund - 28 juni 2011 17:34

Min dag började mindre bra.

Efter morgontoaletten så kom det en sån där tekniker från Telia.

Aha, tänkte jag en ny bästa kompis och jag planerade att ge en eller annan

hjälpande tass.

Nähä, han var rädd för mej så matte stängde in mej i tortyrkammaren!!!!!!

Hemskt var det, satt säkert där i minst fem minuter.

Sen fick jag komma ut igen för då fungerade fasta telefonen.

Bredbandet kommer att fungera nån annan gång, får stå ut med sega mobila

så länge.

Övervakade mattes grejande ett tag och sen skulle jag ut och röra på mej.

Blev skjutsad en liten bit.

 

Hamnade här, på superhemliga kantarellstället.

Nu när jag har flyttat så är det väldigt nära dit.

Trots hettan var det bara att köra igång och jobba.

 

Hårt slit, men det är alltid skoj att jobba som svamphund så jag brydde mej inte

om att det var äckelhett.

 

Mängder med kantarellvalpar och såna som blivit kantareller nosade jag upp.

Men matte hade troligen akut värmeslag.

Självklart fick jag beröm för allt jag hittade men hon plockade inga!!!!!!!!

Jag som var inställd på svampmacka.

Nähä, nåt om kantarellmacka i helgen och vänta tills Marie hundtränare är här.

Där emot så plockades det en stor påse med sån här rödklöver.

All sån ligger på trok nu och ska bli nåt annat.

Blev alltså blåst på svampmackan.

Slappade hemma medan matte gjorde allt utom att slappa.

Så blev det dags för eftermiddagsrunda.

Släpade med matte till sjön.

   

Gick inte till hundbadet idag utan ett annat ställe där det går bra att bada.

Badade flera miljoner gånger, mycket skönt och svalkande.

 

Medan jag ägnade mej åt att bada så var en spårvagn ute och åkte vid andra

änden av sjön.

Det är den där blå pricken mitt i bilden.

 

När jag badat färdigt, läs matte ansåg att jag gjort det, personligen hade jag

kunnat vara kvar fortfarande, så gick vi till campingen.

Mycket bra för matte hade den goda smaken att köpa glass åt mej.

När jag njöt av min alldeles egna glass så passerade det en människa som säkert

vaknat på fel sida.

Mutter om ge hunden egen glass är att skämma bort alldeles för mycket.

Ska be att få upplysa om att egen glass heta dagar är en hundlig rättighet!!!

Nu ska matte åka till vårat gamla hemma och städa.

Har hört en massa underliga ord om att göra sånt när det fortfarande är

smällhett ute.

Men det måste göras idag.

För imorgon är det hårdkörning igen.

Någon gång under morgondagen kommer Marie Hundtränare från Skåne och

sen väntar ju hundlägret torsdag till söndag.

Hoppas att ni inte tycker att jag är en alldeles väldigt usel bloggkompis

som knappt hinner med er.

Men det är lite mycket fortfarande, men nästa vecka är lugn!!!!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards