Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Sigge Svamphund - 21 juni 2011 18:15

Idag har det hänt en hel del i mitt hundliv.

Känner mej ganska utslagen nu.

Efter morgontoalett, övervakande av mattes flyttgrejande osv så skulle jag till

skogen.

Blev skjutsad till bra skog.

 

Gäller ju att tala om för andra hundar att skogen tillhör mej.

Jobbade en del, massor med små kantarellvalpar på gång.

 

Så hamnade jag vid Krokodilsjön.

Eftersom jag missat att bada i två dagar så badade jag massor.

Min päls kräver dagliga simturer för att vara i toppskick!

 

Så jobbade jag ännu mera.

Känns väldogt skönt att kunna ägna mej åt rejäla svamphundsjobb igen.

 

Här skymtar en del av alla kantarellvalpar.

Men jag hittade en hel del som faktiskt blivit kantareller också.

Kollade massor med ställen och överallt fanns de. Vä'xte till och med ute på

grusvägen på ett ställe.

 

Inte bara kantareller, jag nosade upp årets första kremla också.

Nu väntar hårda tider med massor med jobb.

Men jag gillar ju att jobba så det blir bra.

 

Hälsovådliga regnet har gjort nytta.

Äntligen börjar spagroparna att återkomma.

Massor med mer regn önskas!!!!

 

Inte bara svamphundsjobb inte.

Det ska vara ordning i mina skogar så jag flyttade på mindre träd som låg på

fel ställen.

De ska ligga där jag anser att de ska vara!

 

Passade på att kolla fina bäcken också.

Vattnet håller faktiskt på och återkommer.

Hoppas att det blivit massor tills Marie Hundtränare kommer så hon får se den när

den är som allra bäst.

Jobbade ännu mer som svamphund.

 

Mera kantarellvalpar och en sån här sammetssopp.

Fast den är kvar i skogen eftersom någon redan hade tuggat på den.

Kommer att bli massor med jobb.

Undrar förresten om jag senare i sommar ska ha svampskola här i bloggen.

Brukar ju iband visa bilder på och beskriva en del av alla svampar jag kan nosa

upp i skogen.

Åkte hem en stund och matte packade min bil full med saker.

Sen åkte vi till mitt nya hemma.

Idag fick jag följa med in och inspektera.

 

Lite väl tomt tycker jag.

Varken min fåtölj eller andra viktiga hundsaker var på plats.

 

Vidrig upptäckt!

Helt plötsligt så befann jag mej i en tortyrkammare!!!!!!

Kan upplysa om att det var absolut första och sista besöket i den

Hade jag veta vad det var hade jag inte satt min tass där inne, såg att hemska

tortyrinstrumentet duschen hängde på väggen och såg illvilligt ut.

 

Passade på att provligga min nya balkong också.

Lika liggvänlig som den jag har så detta blir säkert jättebra.

Efter att matte släpat in alla oviktiga saker och plockat upp en massa så tog jag

en runda i vad som blir mina nya skogar.

Bara en kortrunda, men jag hittade både kantarellvalpar och vuxna såna.

Åkte hem igen.

Nu blev det väldigt trevligt.

 

Som sagt jag jobbade ju hårt på förmiddan.

Jag och matte åt årets första mackor med smörstekta kantareller.

Den på bilden är mattes, begriper inte varför hon ska förstöra utsökt svamp

med äckelsallad.

Jag fick en utan sån och slukade den snabbt.

Macka med smörstekta kantareller är utsökt hundmat och borde serveras varje

dag.

Men som de växer nu så kommer jag säkert att få mycket såna.

Nu kommer det att bli åka till nya hemma varje dag med saker tills på söndag

när stora flyttlasset går.

Matte är dödstrött och jättestressad, men mina behov får inte åsidosättas säjer

hon så jag ska få vara i skogen även dessa sista dagar innan flytt.

Tur att hon i alla fall har nåt vett i skallen.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards