Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Sigge Svamphund - 13 juni 2011 18:12

Har haft mycket att göra idag.

Efter morgontoaletten över en stunds övervakande av mattes packande så

skulle jag ut och åka.

 

Hamnade där min Sörmlandsledsetapp börjar.

Matte skulle kolla nåt tråk och jag hade minsann helt andra planer.

 

Sånt har bland annat, fast det var enda spagropen jag hittade.

Mer regn önskas!!!!!!

 

Passade på att kolla efter kantarellvalpar på ett par ställen, men de var tomma.

 

Här skulle matte kolla.

Ni vet det där stället där vi röjde massor i våras och satte upp snitslar till

vandrande hundar.

Det ska slås ner stolpar där men torkan har gjort det omöjligt.

Var inte ett dugg bättre nu, marken är som cement så stolparna får vänta tills det

regnat massor.

Enligt matte skulle det kanske funka med dynamit och det har hon ingen.

Fortsatte i skogen, är så skönt att kunna röra sej där nu när det är svalt.

 

Som sagt jag är svamphundarnas Svamphund för självklart så hittade jag

kantarellvalpar på ett av mina ställen.

Många är de och större än de på badudden också.

Kanske kan få kantarellmacka till midsommar.

Mer regn till mina skogar!!!!!

Tog en annan väg tillbaka till min bil.

Passerade huset där matte normalt ställer min bil när vi ska göra saker på

Sörmlandsleden.

 

Skumt.

Det har flyttat in nya människor i huset och de har mängder med hundar.

Men kolla in alla kattmatsburkar.

 

Undrar om det är denna som ätit upp all mat?

Han/hon satt i dikeskanten och var sur.

Jag tror ju att alla katter gillar mej eftersom jag gillar dom.

Den här gillade mej inte, den sa väldigt mycket fula ord på kattspråk.

Tänkte ju bara hälsa...............

 

Besviken över kattens svärande så kastade jag mej i dett ljuvligt dike.

Matte sa ganska konstiga ord, vadå det gäller att sköta pälsen när tillfälle ges. 

Sen fortsatte jag till Eskilstuna, matte kastade en massa på soptippen igen och

fixade andra tråksaker.

Hamnade hos hennes föräldrar.

Där hade jag tur och fick lunch.

Matte försökte ta bilder på mej när jag talade om att jag ALDRIG serveras mat

hemma och faktiskt svälter.

Fick pannbiff med potatis och sås och blev mätt och belåten.

Mycket gott.

Sen antog jag att jag skulle åka hem.

Nähä, hamnade hos Nelly eftersom matte skulle greja med grönsakerna.

 

Turen var verkligen med mej för Tess (svart) och Sockan (grå) var kvar hos

Nelly.

Alltså blev det en sån där superdejt idag också.

 

Bra med svalt väder för i dag orkade vi busa rejält med varandra.

Tess och Sockans matte var lekledare en stund.

Jag hade vädligt mycket skoj tillsammans med mina brudar.

Hade jag fått bestämma så hade jag varit kavr fortfarande.

Men tråkmatte ska ju bara hem och packa tråksaker hela tiden.

Ska bli skönt när hon upphör med den där underliga hobbyn stoppa allt i kartonger.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards