Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Sigge Svamphund - 9 juni 2011 18:17

Dagen började som vanligt, äckligt hett och kvavt.

Men så blev himlen i alla fall grå istället för blå.

Matte bestämde sej för att skjutsa mej till nån skog, både hon och jag lider

av svår skogsabstiens.

 

Hamnade i Gröna männenskogen.

Matte sa att det skulle bli en stilla promenad pga det äckliga kvava vädret.

Men jag fick helt plötsligt bråttom för jag kände en doft.

 

Bakom kröken befann sej min leonbergerbrud Cleo med matte.

Mycket trevligt med dejt i skogen.

 

De skulle åt samma håll som jag.

Cleo vandrade som vanligt mest runt i sin lilla leonbergervärld.

 

Så helt plötsligt kom det typ tre regnstänk.

Då bestämde sej Cleos matte för att vända, till skillnad från min matte är hon

livrädd för Åskar och trodde att det var han som var på väg.

Cleo ville nog egentligen fortsätta tillsammans med mej men följde med sin matte.

Jag och matte fortsatte.

 

Tre droppar regn gör ingen spagrop.

Min stora superbra är helt försvunnen, inte ens blöt lera finns kvar.

 

Tog vägen genom skogen mot Krokodilsjön.

 

Tre droppar regn får inte fart på kantarellvalparna heller.

Här ska det minsann finnas tidiga såna, men det var tomt.

 

Nådde Krokodilsjön och badade massor.

Då skedde det ett under.

 

Titta här, det är flera regnstänk på Krokodilsjöbryggan!!

Fast det blev inte fler än de här just då.

 

På väg tillbaka mot bilen så var jag en sväng inne i skogen.

Gjorde ett mycket bra fynd.

 

Kolla vad som låg och drällde i skogen!

Undrar hur den hamnat där?

Troligen nån hund som någon gång haft den med sej och tappat.

Jag hade hur skoj som helst med mitt fynd.

Matte var mer upptagen med att lyssna efter Åskar som hördes långt bort.

 

Fast hon hade i alla fall tid att ha en massa skoj dragkamper med mej och

mitt senaste fynd.

Sen var verkligen turen med mej.

När jag bara hade några meter kvar till min bil, då började regnet ösa ner.

Visst jag vill ha mängder med hälsovådligt regn, men efter som jag skadas svårt av

det ska jag vara inne när det kommer.

 

Usel bild, men eftersom regn numer är utrotningshotat så behövs bildbevis.

Det bara forsar på min bils framruta.

Åkte hem, bara för att upptäcka att hemma 3 kilometer från Gröna männenskogen

där hade det bara kommit några droppar.

Fast precis när jag klev ur bilen så kom Åskar och sa hej.

Matte blev överlycklig och trodde att nu skulle han stanna hos oss ett tag.

Nähä, han sa bara hej och försvann igen.

Jag la mej på min balkong och slappade, somnade och vaknade av ösregn!

Blev eftermiddag och jag skulle ut en runda.

Hann ut så började det regna igen.

Eftersom jag precis då passerade min bil visade jag tydligt att jag ville in i den.

För ovanlighetens skull var matte förstående och släppte in mej.

Slutade regna ganska snabbt, då sa matte att eftersom vi satt i bilen kunde jag

bli skjutsad till nån sjö.

Hon har sina ljusa stunder.

 

Hamnade i bra skogen där jag har två sjöar.

Så denna eviga väntan på långsamma människor!

Undrar när hon ska begripa att det är bråttom?

 

Badade massor i Bäversjön.

Har bestämt att den ska heta så eftersom den tar slut i Bäverbäcken ett par

kilometer bort.

Blev alltså en mycket bra eftermiddagsrunda också.

Nåt mer besök av Åskar har det inte blivit, det är fortfarande äckligt kvavt

så jag ägnar mej mest åt att slappa.

Om ni tycker att jag är lite dålig på besök hos er andra just nu beror det på

matte och hennes packande av alla mina saker inför flytten.

Måste ju övervaka så hon inte kastar viktiga saker.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards