Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Sigge Svamphund - 6 juni 2011 17:36

Vidrigt hett idag igen.

Blir inga långa trevöiga skogsrundor i denna värme inte!

På förmiddan så skjutsade matte mej till andra änden av Skattkistesjön.

Att gå till den var inte att tänka på i hettan.

 

Tyvärr så måste jag ha onödigt koppel första biten eftersom järnvägen går

precis bredvid vägen till sjön.

 

Så var det då denna eviga väntan på långsamma matte.

Det är hett och jag behöver bada!!

 

Jodå, jag badade flera tusen gånger i Skattkistesjön.

Helt underbart var det.

 

Fullkomligt unik bild.

Matte har fötterna i Skattkistesjön och den är alldeles full med såna där

vithajar utkädda till regnbågar.

Men nöden har ingen lag, det finns miljader med myror vid sjön och de hade

invaderat matte.

Hörde talas om myror i byxorna på riktigt, jag märkte då inga myror.

För övrigt kom det ingen regnbågsfärgad vithaj och bet av henne fötterna heller.

 

På väg tillbaka så bestämde jag att jag absolut ville gå i skogen.

Matte ansåg att det var för hett men hon följde faktiskt med mej.

 

Här ska det vara underbart spa.

Bara lite lera kvar.

Vet att matte har gjort sitt bästa för att lägga in beställning på regn men tydligen

misslyckats.

Får väl försöka smöra jag istället för jag behöver spaa och jobba som svamphund.

 

Efter en bit genom skogen så hamnade jag här.

En av soldaterna Botvid som stället är uppkallat efter har kastat en skattkista

i sjön.

Detta i ilska efter att hans kompis Har tappat nyckeln till kistan på en myr.

Om just detta är sant vet ingen, men de tre har existerat och bott på platsen det

är bekräftat.

 

Vackert är det, området som de slet med på 1600 talet för att kunna odla marken.

 

Resterna av husen finns kvar, men bara grunderna syns.

En plats som absolut ska besökas om man är i närheten.

 

Hemma igen så slappade jag på balkongen, i alla fall lite svalka där.

 

Skulle gå och bada igen på eftermiddan och upptäckte att Pasco var hemma.

Trevligt för jag har inte träffat honom på ett tag.

 

Hade tur så han följde med mej ut.

Alltid trevligt med sällskap.

 

Hans matte är ganska lättlärd i alla fall i pinnletning.

Här bara väntar vi på att hon ska hitta lämpliga pinnar som vi kan hämta i sjön.

 

Det blev massor med underbara svalkande dopp!

Kunde ha fortsatt att bada resten av dagen.

Men ni vet ju hur tråkmänniskor är........................


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards