Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Lugn och varm dag

Av Sigge Svamphund - 31 maj 2011 18:09

Har tagit det ganska lugnt idag.

Började dagen med att följa med matte till Eskilstuna.

Hörde nåt om att det var bäst att fixa tråksaker innan det lev för hett.

 

Gick en runda i centrala stan.

Finns mycket spännande dofter där.

 

Som vanligt blev jag förbjuden att bada i ån.

Begriper inte varför, den verkar så simvänlig så jag vill prova.

 

Ja, ja får jag inte bada i ån så går det ju alltid att hitta en spagrop mitt i stan.

Enligt matte ska man inte spaa i bäckar vid planteringar.

När jag la av mina berömda spaskall då började hon protestera högljutt.

Så gör man inte i stan enligt henne.

Skitmatte!!!

Åkte och hälsade på hennes föräldrar.

Mycket trevligt för jag inspekterade matlagning.

  

Stilstudie av svältande svamphund.

Människorna bara äter och jag känner hur svältdöden är nära.

Det ordnade sej, jag fick en rejäl portion med utsökt lasange och blev mätt och

belåten.

Sen åkte jag hem.

Hade blivit smällhett ute.

Slappade ett tag och nån lång trevlig skogsrunda var inte att tänka på.

 

Eftermiddagsrunda och jag är redo för massor av svalkande bad.

 

Blev mängder med bad.

Skönt att kunna motionera i vattnet när det är så här hett.

 

På väg hem så jobbade jag.

Det här är årets första champinjoner.

Fast de står kvar för de var alldeles fulla med hyresgäster.

Nu tänker jag invänta besök av Åskar.

Matte har huvudvärk och jag är slö så förhoppningsvis kommer Åskar med en massa

blixtar och dunder under kvällen eller natten.



 
 
Älsa o BollnäsTrollet

Älsa o BollnäsTrollet

31 maj 2011 18:41

ja huuu här han varit med besked den där åskar:( ja jag BollnäsTroll bryr mej inte men Älsan är riktigt rädd:(
Äsch klart du ska simma i ån på stan=)))sen tycker vi det var en himlans tur att du fick lasagne så du slapp svälta ihjäl;)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

31 maj 2011 20:14

Spaskall i centrala Eskilstuna - hehehe, kan tänka mig både din mattes och omgivningens reaktion...
Förresten - den där bilden på dig med pinne i munnen på stigen utmed sjön - jag trodde den var tagen hos mej!!!! Ser PRECIS likadant ut här!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ingen bild

Skrållan & Lilo

31 maj 2011 20:24

Halloj Sigge. Jag Lilo tycker att man visst kan bada i ån:) Matte och husse var åxå till Eskilstuna men vi fick inte fömma med:(( Skrållan ställde sig bakom bilen och sa vi åsså. Men nejdå det heter att Skrållan får inte hoppa upp i bilen Har du hört så löjligt? Va gott me lasange lyllos dej. Den där Åskar tycker inte Skrållan om:(( Jag bryr mig inte;) Ha det toppen till nästa gång:)

 
Eva H

Eva H

31 maj 2011 21:04

Tom blick. Insjunkna (inSUGNA?) kinder. Helt klart en svamphund på svältgränsen!
Fast allvarligt talat... Vem tror du att du lurar? Skulle just DIN matte låta nå'n svälta?? Tror inte mycket på det inte...:))

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 maj 2011 22:02

Taskigt av matten att du inte fick bada i ån :( Det har ju varit super varmt hela dagen.

Tur du hittade en spa grop som du fick svalka dig i lite :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

31 maj 2011 23:04

Lite skall i stan kan väl inte skada. Bada på du och bry dig inte om matten. Det är väl nån åfobi hon har... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Malin

Malin

31 maj 2011 23:39

Kikar in och hoppas allt är bra med dig Sigge och matte din :) Väldigt seg på både att blogga och kommentera nu för tillfället,men snart ska jag väl ta mig i kragen :) .. Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
vi i pörtet

vi i pörtet

1 juni 2011 09:54

Kom Åskar på besök då? Här satt matte på farstubron och njöt av skådespelet men lite läbbigt tyckte Blinka att det var..

http://paulaz.se

 
Hillman

Hillman

1 juni 2011 13:41

Så du fick inte bada i ån nu heller, det var attans va matten är envis, hihi. Fast spa-gropar ska man inte förakta även om de råkar ligga mitt i stan, har de gjort konstgjorda vattendrag så kan det inte vara för annat än att hundar ska kunna spa-a, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards