Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 29 maj 2011 17:53

Inget passa tråkhuset idag.

Matte har behagat hålla sej hemma, att hon släpade ut mej i hälsovådligt regn

i morse det försöker jag förtränga.

Sen var det skogen som gällde.

Blev en runda i Gröna männenskogen.

 

På väg mot dagens skogsrunda.

Har inga bestämda planer.

 

Passerade första Gröna husen och passade på att lämna en hälsning till

Gröna männen så de inte glömmer mej.

 

Drog runt i skogen utan nåt särskilt mål.

Matte är fortfarande levande död så hon behövde energi påstod hon.

Sån hämtas djupt inne i skogen.

 

Lyckades jobba lite som murkelhund.

Blev inte så väldigt många, men de som finns är stora.

Kändes bra efter tråkdagen igår.

 

Fick gå långt och leta länge innan jag hittade en spagrop.

Men denna utnyttjade jag ordentligt istället.

Tyvärr passaerade jag inte nån sjö så det blev inga bad.

Åkte hem och slappade ett tag.

 

Eftermiddagsrunda och titta vad som skymtar mellan buskarna.

Badade massor eftersom jag var tvungen att ta igen alla bad jag missade igår.

 

Alldeles nysimmad svamphund.

Kändes väldigt bra med några miljoner med bad.

 

Passade på att jobba som svamphund. Nosade upp ett större gäng med såna

här Vårmusseroner.

Trodde att jag skulle serveras svampmacka, men tyvärr var alla fulla med

hyresgäster så de är kvar.

Ja, ja det kommer mer svamp så jag får säkert mina mackor framöver.

 

Ägnade ett tag åt att försöka tillverka hundkattvalpar med Askur.

Enligt maatte var det ett mycket korkat tilltag eftersom hankatter inte kan bli

med valpar.

Äsch, jag och Askur är ju bästa kompisar så va då, det var ju i alla fall värt att

försöka och Askur protesterade inte.

Sen övergick vi till vanlig lek istället.

Imorgon väntar en upptagen dag.

Då ska jag åka till Enköping, vilket innebär attt matte inte ska köra vilse i

Strängnäs eller svimma av skräck när vi ska över mardrömsbron den enligt

höjdrädda matte vidrigt höga Strängnäsbron.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards