Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 24 maj 2011 18:26

Haft ytterligare en bra hunddag.

Såg att matte fixade med kaffe och mackor i morse.

Trodde att jag skulle åka till nån av alla bra skogar.

 

Nähä, hamnade vi affären.

Men där borta kommer min polare Ollie!

Mycket trevligt för han skulle följa med mej i skogen.

  

Äntligen av med onödiga kopplen och på väg mot dagens äventyr.

 

Vi inledde med en massa trevliga bad i närmaste sjön.

 

Nu har de där kanadagässen fått sina ungar.

Matte räknade till fem st Kanadagässvalpar, men e hindrade inte våra bad.

 

Jag jobbade som vägvisare på stigarna genom skogen.

Litade inte på att våra mattar skulle klara av att hitta.

 

Så nådde vi en av mina andra sjöar, Fyrsjån.

Vi skulle gå runt den sjön.

Fast självklart så badade både jag och Ollie massor.

 

Vi hittade en kanot i sjön.

Den ligger kvar för jag kom på att jag inte hade någon användning för den.

 

Ollie har sunda intressen han gillar minsann utsökta spagropar.

 

Långt bort i skogen och det är dags för fikapaus.

Jag och Ollie väntar på våra mackor.

Fick såna, utsökt gott.

 

Av mackor får man energi.

Idag blev det minsann jobb, här markerar jag.

 

Jodå, i mina skogar finns det fortfarande murklor.

Hittade ganska många så Ollie och hans matte fick äntligen se när jag jobbar.

 

Ollie med matte står och väntar medan matte plockar de murklor som jag hittat.

Matte muttrade om att det var ju typiskt att jag skulle hitta idag men inte igår.

 

Passerade ett torp och där fanns det en tunna.

Tyvärr icke rullningsbar men fungerade utmärkt som vattenskål.

Jag blir törstig av många timmar i skogen.  

På väg hemåt och både jag och Ollie är ganska trötta.

Blev en rejäl runda och en massa viktiga hundgöromål så det kostar på krafterna.

Men vi hade väldigt skoj.

Har mest slappat resten av dagen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards