Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 19 maj 2011 17:49

Har inte hänt några stora saker idag.

I morse så skulle matte åka till Eskilstuna och göra tråksaker.

Jag var erbjuden att stanna hemma men det är mycket trevligare att passa min

bil än tråkhuset så jag följde med.

Passade bilen medan matte handlade tråkmat, sen passade jag den igen på ett

annat ställe.

Sen hamnade jag här.

Det har öppnat en ny stor Grisöronaffär i Eskilstuna.

Fick inte följa med in.

Matte rapporterade att den är jättelik och där finns nog allt nästan.

Fast tydligen var den väldigt dyr också.

Jag fick i alla fall grisknorrar och lite annat godis men i fortsättningen ska det

handlas på min gamla vanliga Grisöronaffär istället.

 

På väg hem så stannade matte vid en skog så jag skulle få röra på mej.

Fyndade ganska omgående en flaska.

 

Lyckades hitta en enda spagrop.

Behöver spaa väldigt mycket nu för på måndag ska jag åka ganska långt bort

och dejta en snygg brud.

Vi har aldrig träffats så jag måste ju vara i toppskick, dessutom ska jag leta upp

murklor till hennes matte.

 

Jobbade faktiskt lite idag. Fast det blev bara en murkla.

Bättre än ingenting.

Åkte hem och slappade ett tag.

Så skulle jag ut och åka igen.

 

Dags för Nellydejt igen.

Matte hade några tråkplantor som skulle grävas ner och detskulle göras idag

för annars skulle det enligt matte ta alldeles för många dagar.

 

Matte grävde ner tråkkryddorna och stirrade på äckelsalladen som snart

är klar att plocka av.

Kan hon ju göra, bara jag slipper äta den.

 

Jag och Nelly ägnade oss åt en massa trevliga hundgöromål istället för

tråkodlingarna.

 

Nä jag leker inte tjuren Ferdinand.

Det växte ovanligt gott gräs bland blommorna bara.

Bjöd mej på gott fika också.

Åkte hem igen och det var då jag insåg att min hundvärld troligen kommer att gå

under snart.

Jag har inte badat idag!!!!!

Kommer troligen att vara ett vrak imorgon eftersom jag inte simmat nånting.

Inte tänker matte gå till sjön med mej i kväll heller.

Nädå, ska göras tråksaker.

Hoppas det blir mängder med bad imorgon istället, om jag överlever natten.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards