Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 18 maj 2011 17:44

Kan säja så här att denna dag har innehållit det mesta.

Allt från jobb, förföljd av en polishelikopter och min bil misstänkt rånarbil.

Men det är väl lika bra att jag börjar från början.

Skulle ju ha min vanliga långa skogsrunda.

Matte hade den goda samken att skjutsa mej till ett ställe där jag inte varit

på nästan ett år.

 

Hamnade långt bort i skogen vid ett hus som några av mina bästa människovänner

har.

Där bor min hundpolare Snobben också.

Fast idag var det ingen hemma, matte bara lånade parkering till min bil.

 

Jag är ju väldigt artig så jag lämnade en hälsning till Snobben och hans

människor.

 

Hus innebär ju ofta fynd så jag kollade.

Lånade en bra flaska. Enligt matte så stal jag den och hon tänker dra av panten

för en flaska på mina godispengar!

 

Tog med mej flaskan för nu skulle jag fortsätta långt bort i skogen och jobba.

Hade väldigt mycket att kolla eftersom jag inte varit där på evigheter.

 

Använde flaskan både som markering för murklor och som belöning.

Den som tittar noga på bilden kan se en del murklor.

 

Här blev det bekymmer.

Jag har lyckats med att både hitta murklor plus en gammal platt dunk jag gömde

för nåt år sen.

Hade lite svårt att välja vilken belöning jag egentligen skulle ha, men det blev

flaskan till slut.

 

Långt, långt bort i skogen så har jag en tunna.

Den fanns kvar i år också. Rullade massor som vanligt.

 

I går kväll var Åskar på besök och släppte av mängder med hälsovådligt regn.

Har har det blivit ett redigt spa av regnet!

Någonstans i skogen pågår tydligen skogsslakt för det stod ett par bilar och ett

par bodar.

Såg bara spår av maskinerna.

 

Skogsmördarmaskiner är livsfarliga!!!!!

I de svarta rutorna står det att säkerhetsavståndet är 150 meter!!!!

 

Nästan tillbaka vid min bil efter några timmar i skogen.

Den stulna lånade flaskan har jag fortfarande med mej.

Men eftersom den var så väldigt bra så har jag gömt den på ett ställe.

Får väl ta avdraget på godispengarna då.

Åkte hem och slappade ett tag.

Blev ju inga bad när jag var i skogen så det skulle jag få ägna mej åt på

eftermiddan.

Matte hade hört att några hade rånat en bank i Flen (ligger en dryg mil bort) och

att det var poliser överallt som jagade rånare.

När jag skulle och bada så bestämde matte att skjutsa mej till en skog med sjöar.

När vi skulle åka så flög polishelikopern över samhället här.

Vi åkte och matte hörde helikoptern (jag var sysselsatt med att skälla ut komonster).

Helt plötsligt så var den alldeles ovanför min bil.

När matte parkerade i skogen så började den cirkla ovanför oss!!!!

Matte tog mej snabbt ur bilen och vinkade till helikopern.

Då försvann den, undrar om de trodde att jag och matte var rånarna???

 

Jag svalkade av mej med mängder med trevliga bad.

Fast de där Kanadagässen hade väldigt mycket åsikter om att jag badade i deras sjö.

Det är MIN sjö där de får vistas på nåder!

 

Dagens kotteinstallation.

Inte en chans att matte skulle missa vare sej murklan eller min kotte.

Tillbaka ute på den lilla skogsbilvägen så kom det en bil.

De var de som har huset långt bort i skogen. De hade ovetande om alla poliser åkt

till Flen och på 1,5 mil blivit stoppade fyra gånger!

När de såg min bil så trodde de att rånarna var i skogen och tänkte ringa

polisen!

Var visst en lättnad att träffa mej och matte istället.

 

Blev väldigt bra för de tyckte absolut att jag skulle gå till deras hus och fika.

Nu dricker ju inte jag kaffe, men massor med trevligt bus blev det.

Förövrigt är det skönt att vara hund och kunna göra sej förstådd på alla språk.

Den ena människan pratar svenska och den andra bara engelska.

Men engelsmän är mycket bra buskompisar!

 

På väg tillbaka till min bil och jag är trött!!!

För övrigt snurrade visst polishelikoptern här nu igen påstår matte så det är bäst

att jag håller mej inomhus.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards