Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 13 maj 2011 18:08

Har inte hänt några överväldigande saker i mitt hundliv idag.

Att det är fredagen den 13 har jag inte märkt av.

Var värre förra gången den inträffade för det var då matte trillade i en av alla

mina sjöar ihop med kameran.

Hur som helst så blev jag skjutsad till Bäverbäcksskogen idag

Var ett tag sen jag var där.

 

Förbaskade torka!!!

Stulen spagrop igen, mycket irriterande.

 

Till och med Bäverbäcken sinar.

Det var inte alls länge sen den var en forsande älv!

 

Vid Bäverbäcken hade det uppstått ett djupt hål i vägen.

Jag tyckte att det var synnerligen intressant.

 

Titta, långt där nere syns det hur Bäverbäcken rinner under vägen.

Blev nog ganska underminerat när vattnet forsade som värst.

 

Försökte jobba som murkelhund.

Inte helt enkelt i dessa tider med kruttorra skogar.

  

När murklorna ser ut så här, då får de stå kvar i skogen.

Alldeles svart och skrumpen av bristen på hälsovådligt regn.

 

Passerade huset där det finns trevliga tunnor.

Rullade massor, gäller att passa på för vem vet om de försvinner.

 

Är det fler än matte som tycker att det är ovanligt gott om huggormar i år?

Jag såg inte ens denna för jag hade hittat ett spadike.

Men matte påstår att hon sett mer huggormar än vanligt.

 

Vägskäl och matte tänkte ta vägen till vänster.

Såna planer gick jag absolut inte med på, jag skulle rakt fram eftersom jag hade

viktiga saker att pyssla med.

 

Min alldeles egna tunna hos Lotta.

Lotta var inte hemma, men jag klarar mej bara jag får ha min tunna.

I dag kom jag på hur jag ska göra för att lyfta fram den utan hjälp också.

 

Rullade massor, länge och hade jättekul!

Mer tunnrullning till hundarna.

Förresten borde alla hundar ha egna tunnor att rulla med.

 

Kollade ytterligare ett murkelställe.

Depp!

Jag håller på att bli arbetslös igen.

En enda murkla hittade jag, nu måste det regna så det kommer vårmusseroner och

sen en massa annan trevlig svamp.

Jag har ju knappt börjat jobba efter den långa arbetslösheten under vintern.

Gick tillbaka mot min bil, rullade mer tunna hos Lotta, tog ett par vändor med

den blå tunnan också.

 

Matte hade i alla fall den goda smaken att ta vägen förbi sjön så jag kunde bada

ordentligt.

 

Står jättestora fågelholkar där.

Just nu var de obebodda och varken jag eller matte vet vad det kan vara för

fåglar som ska bo i dom.

Nån som har någon idé??


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards