Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 11 maj 2011 17:59

Enligt matte skulla jag ta det lite lugnt idag.

Har ju haft mycket att göra i flera dagar nu.

Blev i alla fall skjutsad till Gröna männenskogen.

 

Inledde med lite murkelhundsjobb.

Matte trodde inte att det skulle finnas några alls men det gjorde det visst!

 

Hemskt!!

Tror att Gröna männen stjäl mina spagropar!

Bar lite lera kvar där det brukar vara massor med vatten.

 

Sen var turen med mej och jag hittade i alla fall en bra spagrop.

Men jag behöver flera hundra på varje skogsrunda!

 

I dag igen!

Fast nu var det matte som hittade kopparödlan, jag däremot hittade en massa

murklor i ett dike.

Sen så hade jag sån tur att jag fick med mej matte till vackra bäcken i den skogen.

 

Sist jag var där så såg det ut så här. Vattnet vällde fram i såna mängder att jag

blev totalförbjuden att ens sätta en tass i vattnet.

Vet att jag såg mängder med bra inpackningsskum också.

 

Samma bäck idag.

Någon har stulit vattnet!

 

Shit!!!!

Inte skymten av skum till inpackningar fanns det heller!

Jag som hade så mycket bra planer blev väldigt besviken.

 

Superspagropen håller på och försvinner den också.

Här fick jag lida en hel vinter med ovårdad päls så ser jag fram emot mängder

med spa.

Vad händer?

Jo de bara försvinner!

Gick i alla fall förbi Krokodilsjön så jag badade massor.

Får väl vara glad för det lilla.

 

Nära bilen så hittade jag i alla fall lite mer vatten.

Passade på att utnyttja även det innan det blir stulet.

Åkte hem och slappade ett tag.

Sen var det dags att ut och åka igen.

Kände igen vägen och förstod att det var dags för Nellydejt.

 

Läge att bli ordentligt orolig.

Ingen Nelly med gräsmattan var alldeles full av hennes päls.

Trodde ju självklart att Nelly gått nåt hemskt öde tillmötes.

Fick höra att så var det inte alls, hon är bara hemma hos hennes matte och husses

ena valp några dagar och har lite semester.

All päls är rester av nån frisering av pälsen.

Jag fick roa mej på egen tass.

 

Matte var mest intresserad av detta.

Nu är hennes blivande salva också på väg upp.

Fick inte delta i trädgårdsarbetet, fast jag försökte hjälpa till med vattningen.

Absolut ett jobb som passar mej.

Så har jag en väldigt gnällig matte.

Hon väntar på att Åskar ska komma på besök.

När han är i antågande så drabbas matte av obotlig huvudvärk som inte ger sej

förrens Åskar är här med sina blixtar och sitt muller




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards