Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 9 maj 2011 18:15

Nähä, jag fick tydligen inget medhåll om att mitt hundliv är eländigt.

I alla fall inte om jag ska tro på kommentarerna.

Idag har jag haft en hel del att pyssla med.

Började med att åka till skogen, skulle kollas ett okollat murkelställe och

lite annat.

 

På väg ut i skogen och jag har många planer.

 

På väg mot mina murkelställen så passerar jag ett fyndparadis.

Enligt matte ser det för &%¤#& ut med allt skrot överallt.

Ja,ja hon har då inte begripit hundlivets väsentligheter.

Rotade runt utan att hitta nåt extra spännande, bara en trasig plastflaska.

 

Gick till det okollade murkelstället.

Brukar växa massor där.

Såna här rotvältor är väldigt bra om man ska leta stenmurklor.

Fanns ett par stycken där och det var de enda efterom det är alldeles för torrt

så är det numer murkelbrist.

 

I stället tog jag fram min väl gömda gula dunk och roade mej.

Men sen långt inne i skogen.............

Helt plötsligt så träffade jag två av alla mina bästa människovänner.

Blev massor med skoj bus.

 

Som här trevlig pinnkastning.

De har det där huset långt bort i skogen där jag brukar rulla tunna.

Sist hittade jag ju två tunnor i skogen.

Jag får rulla hur mycket jag vill med tunnorna talade de om.

Men de vill så gärna se hur jag gör.

De är ju bara i sitt hus på sommaren eftersom de egentligen bor i England.

Matte lovade att vi ska gå till dom och fika nån dag och då ska jag visa hur skoj

jag har med tunnorna.

Gäller bara att få matte att komma ihåg att vi ska dit.

 

Gick och inspekterade min nästansjö Pilati sjö.

Nån har stulit allt vatten där också.

Detta är det närmaste jag kom bad idag, bara en löjlig pöl kvar av min utmärkta

sjö!!

 

I stället tog jag fram stora vita dunken som jag hade gömt där.

Hade mycket skoj med den.

Lyckades till och med hitta ett spadike där jag kunde spaa ihop med den.

 

Sånt här kallas för allvarliga hundbekymmer.

Jag kan inte bestämma mej för vilken av dunkarna jag ska använda.

Slutade med att jag gömde båda för kommande behov.

 

Passerade allt skrot ljuvliga fyndstället igen.

Fanns minsann en vattenkanna till mej när jag letat en liten stund.

Hade mycket skoj.

 

Blev ju väldigt varmt i skogen så när jag kom till bilen var jag törstig.

Får ju skämmas för färgen på vattenskålen och Rudi kommer väl att skratta nosen

av sej eftersom jag retade honom för hans rosa boll!

Men nöden har ingen lag och jag var väldigt törstig.

Sen åkte jag til Eskilstuna.

Hamnade hos mattes föräldrar som vänligt bjöd mej på lunch.

 

Falukorv i ugn med potatismos var en utsökt lunch.

Åt en jätteportion.

Som tack för maten så diskade jag diverse porslin också.

Fick fika med.

Så jag var en mätt och belåten hund när jag åkte hem.

Nästan hemma som hamnade jag hos min polare Ollie.

Han, jag och våra mattar skulle egentligen ha gått en långrunda imorgon.

Men jag måste åka till Eskilstuna och jobba för människovalpen Adam behöver

mina omsorger ett par timmar.

Dessutom är Ollies matte förkyld så vår långrunda ska bli av i nästa vecka istället.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards