Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2011 17:58

Kom inte på någon vettig rubrik till dagens inlägg.

Hur som helst så har jag som vanligt varit i skogen.

Blev skjutsad till ett ställe där jag inte varit på väldigt många månader.

 

Dagens lilla bildgåta.

Detta är en grop i skogen, för länge sedan hade den ett speciellt användningsområde.

Medan jag berättar om min dag så kan ni fundera över var gropen hade för funktion.

 

Jag hade egentligen andra planer men matte ansåg att jag skulle jobba innan

det blev nöjen.

 

Fanns i alla fall bra spagropar.

 

Jodå, lite jobb blev det också.

 

Mänskligheten är underlig.

Varför åker man långt in i skogen på en igenväxt väg och dumpar en massa sopor?

Under riset ligger det massor som inte syns på bilden.

 

Sen blev det väldigt bra.

Hamnade nämligen vid andra änden av Skattkistesjön.

Den var inte provsimmad efter onödiga isens död.

 

Nu är den provsimmad och den var lika bra som vanligt.

Så skulle jag fortsätta i skogen.

Då måste jag passera över järnvägen och ha onödigt koppel.

 

Var nog tur det.

På skylten står det Passera ej spåret när lampan är släckt.

Hamna i vägen för tåget verkar inte så hälsosamt precis.

Gick iväg och grejade med vanliga hundgöromål.

Sen blev det underligt.

 

Först det här i ett dike.

Finns liksom inga hemligheter där så det är en gåta varför det varit så

avspärrat.

 

Ännu värre.

Nu räcker det tydligen inte med att låsa vägbommen utan det läggs stora

stenar och grus också.

Vägen fortsätter långt bort i skogen till en sjö, men det finns inga hus eller nåt

utan bara vildmark så det verkade lite överdrivet.

 

Antar att jag får ha denna utsökta spagrop alldeles ifred med de avspärrningarna.

Gick en bit efter vägen utan att det hände nåt skoj.

På väg tillbaka så kom det en människa i skogen.

Han berättade att det var så avspärrat beror på att det varit tjuvjakt på älg

i den skogen.

Men nu kommer inga tjuvjägare fram där.

 

Inga skrytbilder idag inte. Detta är dagens synnerligen usla murkelskörd!!

Så var det då den där gropen.

  

Varghatet är tyvärr ingen ny uppfinning.

Enligt matte så härstammar det från sagoboken Bibeln från allra första början.

I alla fall så grävdes det gropar som de stackars vargarna trillade ner i för att

sedan dödas.

Efter några skogstimmar så åkte jag hem och slappade.

När jag skulle ut på eftermiddagsrundan blev det trevligt.

 

Passerad hos Ollie som var hemma.

Har inte träffat honom på evigheter.

 

Lyckades leta fram en skoj leksak som jag roade mej länge med.

Hörde att våra mattar pratade om att i nästa vecka ska vi få en gemensam

långrunda i skogen. Ser jag fram emot.








Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards