Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Sigge Svamphund - 29 april 2011 18:11

Jaha klockan har slagit 18.00 och tävlingen är avslutad.

Men innnan jag meddelar vem den lyckliga vinnaren är så tänker jag berätta om min

hunddag.

Blev skjutsad till skogen idag också, skulle tittas efter mer murklor.

 

Började mindre bra.

Min spagrop är försvunnen!

Tänker polisanmäla stöld av utmärkt spagrop.

 

För att trösta mej så drog jag iväg för att jobba som murkelhund.

Nåt skoj måste jag ju ha.

 

Var ju premiär för snyggkorgen i skogen.

Det är mattes mamma som är så otroligt duktig på att måla.

Fast jag tycker ju att sidan där jag är med är allra snyggast.

 

Passerade bäcken som jag inte kunnat greja med sen i höstas.

Det har ju varit alldeles för djupt och forsande vatten i den.

Men idag gick det bra.

 

Jag tyckte att vi skulle ta den här vägen i skogen.

Går jag långt där så kommer jag till bra ställen som min nästansjö, fikaberget och

annat trevligt.

Nä, sa matte inte i dag det tar vi en annan dag när det är fika med.

Skitmatte!!!

 

Passerade huset långt bort i skogen.

Hittade svarta vattenkannan igen.

Ljuvligt!

 

Men vad är väl en vattenkanna mot en rejäl tunnrullning?

Tunnan låg precis där jag gömde den sist.

 

Efter avslutad tunnrullning så tog jag en bra stig i skogen.

Hade väldigt mycket att kolla eftersom jag inte varit där på hela vintern.

 

Såna här till exempel.

Blev fantastiska inpackningar.

 

Nådde sjön och badade massor.

Den var inte provsimmad, men nu är det utfört.

 

Medan jag simmade så ägnade sej matte åt detta.

Nädå, ingen risk att hon har börjat fiska, det kommer aldrig nånsin att ske.

 

Om jag får säja det själv så tycker jag att jag ser väldigt bra ut i blöt päls.

Skitmatte påstår att jag ser ynklig ut.

Så var det då det där med mattes lina i vattnet.

 

I ett träd så hänger det en termometer så hon mätte badtemperaturen.

8 grader är inte kallt, det är uppfriskande och svalkande!!!!

 

Dagens största murkla.

Just ja, någon funderade ju på vilken sorts murklor jag hittar nu.

Det är självklart stenmurklor!

På väg tillbaka genom skogen så rullade jag med tunnan igen.

Men...................

 

Jag visste inte att tunnor kunde föröka sej!!!!!

Rullade stillsamt runt när jag helt plötsligt hade TVÅ tunnor!!!!

Blev lite bekymmer en stund eftersom jag inte klarade att rulla båda på en gång.

Undrar om det kommer att finnas ännu flera tunnor där nästa gång jag kommer??


Så var det då tävlingen och vinnaren....................

15 stycken var ni som gissade och det varierade från 101 till 426 stycken.

Korgen innehöll 268 stenmurklor.

Matte räknade till och med två gånger eftersom det var tävling på g.

Det finns en vinnare som kom närmast med gissningen 253 stycken.

STORT GRATTIS till Marie och Leo!!!!!!!!!!!!!!!!

  

Alla ni som inte vann ska ni tävla om dagens "fantastiska" skörd??????

Som sagt även svamphundar kan misslyckas 268 i går och 8 stycken idag!

Det superbra mygg och fästingmedlet som jag hade som pris går att köpa av

matte.

Finns både som sticks och i burkar.

Giftfritt, miljövänligt och mycket effektivt.

Bara att ni hör av er i så fall.

 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards