Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Sigge Svamphund - 28 april 2011 17:59

I dag blev jag skjutsad till skogen med Vithajssjön.

Meningen var att jag skulle gå och provsimma Skattkistesjön efter vintern.

 

Inledde med en massa trevliga bad i Vithajssjön.

Har ju inte simmat ordentligt i den sen onödiga isens död.

Efter massor med trevliga bad så jobbade jag lite som murkelhund.

 

Testade ett gäng med underbara spagropar också.

Hundlivet kändes väldigt bra.

 

Har nått vägen till Skattkistesjön och jag planerar för allt jag ska göra där.

Men.....................

 

Kollade några gamla traktorspår och där såg det ut så här.

Jag markerade och matte plockade och så där höll vi på.

Murklorna tog aldrig slut.

 

Jag hann i alla fall med att fynda en skum pryl.

Den ville jag ha kastad varje gån jag markerade.

Blev många kast med skum pryl.

 

Efter att ha jobbat och jobbat så såg det till slut ut så här.

Matte sa konstiga ord om att hon borde ha haft snyggkorgen med men trodde inte

att det fanns så mycket murklor.

Kan tala om att till Skattkistesjön kom jag aldrig.

Alla dessa murklor väger massor och matte vägrade bära dom hela vägen dit.

Blev att vända i stället.

Dessutom hade vi varit borta väldigt länge.

 

Passerade stora spagropen så jag simmade både i den och ett antal gånger i

Vithajssjön igen.

Åkte hem.

Jag var vrålhungrig så jag tömde matskålen och sen somnade jag.

Den som tror att jag glider runt på ett stort grisöra i skogen när jag jobbar tror fel.

Det är ansträngade att jobba som svamphund.

Jag måste använda både huvudet, nosen och så får jag en massa motion.

Då blir jag väldigt trött.

Enligt matte pratade jag i sömnen, men hon ljuger säkert för jag hörde inget.

 

Medan jag vilade upp mej så var matte upptagen.

Alla murklor räknades och flyttades över till snyggkorgen.

Undrar om Askur funderar på att bli svampkatt?

Men nu till min lilla tävling.

Mycket enkel sådan..........

Hur många murklor finns det i korgen??????

Ledtråd är att det i alla fall inte är ett ensiffrigt tal.

Helt rätt svar eller den som kommer allra närmast vinner.

Tävlingen kommer att avslutas kl 18.00 i morgon fredag.

Så ska det ju vara ett pris också.

 

I dessa mygg och fästingtider så är vinsten detta.

Mattes tjärsalva som bekvämt sticks.

Suveränt medel mot fästingar och myggor, helt naturligt och utan en massa äckliga

gifter.

Fungerar precis lika bra på hund som människa.

Ser fram emot era tävlingsvar bland kommentarerna.

Lycka till alla!!!!!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards