Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Sigge Svamphund - 19 april 2011 18:07

Förmiddagen ägnade jag mest åt att passa min bil.

Matte skule handla tråkmat och leta efter födelsedagsprestent till

människovalpen Adam som fyller 2 år i påsk.

Blev ingen present för det som skulle köpas var slut på båda ställena så hon

ska fundera ut nåt annat att köpa till honom.

Jag passade bilen och roade mej med att kolla parkeringsplatser.

Hemma igen så skulle jag ut en sväng.

Blev inte skjutsad nånstans för matte påstod att hon inte hade tid och en massa

mänskliga tråksaker att fixa med.

 

Blev en sväng i hemmaskogen.

Ja, ja bättre än ingen skog alls.

Tro nu inte att jag fick dra runt som jag ville, nädå.

Skulle minsann tränas.

Gå runt mattes ben klarar jag numer galant, samma sak med snurra runt.

Buga kan jag när jag vill.

Kördes flera såna där pass i skogen, men jag fick ju köttbullar för besväret.

 

Tro inte att jag kan vara i skogen utan att jobba.

Hittade en del nyfödda murkelvalpar.

 

Titta!

Nu händer det saker för häggen har blivit grön!!!!!

 

Åt massor av det utsökta gräset som precis börjat växa.

Matte påstod att jag lika bra kan vistas bland komonster om jag ska ha den dieten.

Kan jag absolut inte!

Sen blev det ett himla liv på matte.

Hon såg hur nåt slingrade mellan mina ben och trodde att det var en huggorm.

Jag märkte ingenting jag.

Hade tur för det var bara en snok, den hade dessutom så bråttom att den

aldrig hann fastna på bild.

 

Vid sjön så badade jag massor.

Underbart att badsäsongen äntligen är här!!!!

Jag behöver mina dagliga bad för att må bra!

 

Dessutom så går det utmärkt att torka sej efter baden när all äckelsnö är

försvunnen .

Gamla löv är utmärkta som handduk.

 

Till och med björkarna har fått musöron. Nu är det verkligen vår!

Gick hem och slappade medan matte höll på med en massa tråksaker.

Ska visst hållas på med ännu mer tråksaker i kväll påstår hon.

Till sist ett par bortglömda bilder från helgens kurs.

 

Här är Ludde som drar runt sin husse på karusellen!

Bilden har jag lånat på Marie Ströms hemsida och hade lov att göra det.

 

Så en bild på mej när jag bugar.

Tur att matte kunde anställa Snygg Saikas matte som hovfotograf så det blev

några bilder på mina övningar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards