Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Sigge Svamphund - 16 april 2011 20:05

Så har jag klarat av första lydilitydagen.

 

Inledde med att jobba som grindvakt på Sagostigen.

Tog emot en massa bilar och visade dom vidare.

 

Efter det jobbet så mötte denna syn mej.

Alldeles fullt med hundar och människor.

En hel del gamla vänner och ett gäng nya bekantskaper.

 

Nu är kursen igång. Marie Hundtränare håller på och berättar om en massa saker

som vi ska lära oss.

 

Först så skulle vi lära oss att buga.

Här visar Loke och matte Marie hur man gör.

Lärde mej snabbt med hjälp av köttbullebitar.

Tror att alla hundra klarade det.

 

Sen blev det klurigare.

Gå i en åtta runt människans ben.

Snygg Saika och matte Viveka visade oss hur vi skulle göra.

Det behöver jag träna mera på.

 

Min kompis Kasper var på sitt livs första kurs.

Han klarar den utmärkt kan jag tala om.

 

I bland trodde jag att jag såg dubbelt men detta är inte Kasper utan Melker med

sin matte Victoria.

 

Ludde var också där med sin husse.

Han låg och slappade medan hans husse tog bilder på nåt.

 

Leonberger Cleo kom också och lärde sej en massa skoj.

 

Mycket jobb gör att jag blir törstig.

Gick åt en hel del vatten idag.

 

Nästa klurighet och jag och matte lyckades fastna på bild.

Om jag satte nosen mot musmattan så fick jag godis!

 

Sen blev det värre.

Alla människor stod med en fot ut.

Om vi hundar satte nosen mot foten skulle vi få godis.

Här är det Einar och matte Cathrin, tror inte att det var så många hundar som

klarade det.

 

Det tar på krafterna att vara på kurs.

När det var paus så somnade jag vid ett par tillfällen.

 

Sen var det dags för en skoj övning. Hitta kluriga ställen att t ex hoppa upp på.

Här sitter jag på en sten och får godis för det.

Hörde att Ludde dragit sin husse på en karusell, fast det dåg aldrig jag.

Kanske kan få honom att göra om det imorgon så jag kan visa bild.  

Promenera genom bildäck är inte så enkelt om man heter Einar och är en

kortbent Fransk bulldog.

 

Lotta klarade det utan problem.

 

Ludde med sina långa ben hade inga som helst problem att klara det.

 

Jag fixade det jag också.

Så hoppade jag över en del små hinder och annat skoj.

 

Einar han roade sej ordentligt på en studsmatta istället.

Så till slut var en intensiv men superskoj dag slut.

Alla hundar skildes åt.

Jag hamnade i Malmköping och fick passsa min bil medan matte och Marie och

Viveka var och åt mat.

I morgon är det andra dagen på kursen.

Då händer det nya skoj saker igen.

Korvapportering bland annat.

Jag är alldeles utslagen nu och matte är också trött, men vi har haft så otroligt

roligt hela dagen!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards