Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Sigge Svamphund - 14 april 2011 17:48

Innan jag berättar om min hunddag så ett meddelande.

Jag kommer att vara strängt upptagen i tre dagar nu.

I morgon så kommer Marie Hundtränare tillsammans med Snygg Saika och

hennes matte ända från Skåne för att tillbringa helgen här.

Så då ska jag visa dom tillrätta i mina skogar och på Sagostigen.

Sen lördag och söndag då ska jag vara på Lydilitykurs och lära mej en massa

skoj saker som Marie Hundtränare kan.

Dessutom kommer jag att träffa flera av mina kompisar Kasper, Ludde, Leonberger Cleo, Lotta med flera.

Självklart kommer jag att blogga och hålla er informerade om min synnerligen upptagna men säkert superskoj helg.

Vet inte riktigt när jag kommer att ha tid att uppdatera, men ni ska få rapport varje dag, jag har alltså inte försvunnit eller glömt er, kommer bara att ha

massor att göra.

Men min dag var det.....

Blev skjutsad till Bäverbäcksskogen för matte skule kolla om det hade kommit

flera bombmurklor.

 

Efter att ha ägnat tid åt vanliga hundgöromål så blev det skönhetsvård.

Här ser ni en utsökt lerinpackning av nosen.

Bra eftersom jag tänker pussa en och annan snygg tik i helgen och speciellt Saika

som reser långt för att träffa mej.

 

Kollade bombmurklorna och ytterligare en hade fötts.

Bäverbäcken var det fortfarande badförbud i på grund av för strömt vatten.

Kolade mer skog ifall det skulle kunna finnas bombmurklor där.

Gjorde det inte.

 

Här börjar Bäverbäcken, vatnet kommer från en sjö och detta är nån gammal

damm.

Fick inte bada i sjön heller eftersom matte påstod att det var för strömt.

 

Gick vidare och hade sån tur att tunnan hade tinat fram helt.

Alltså rullade jag mycket tunna.

 

Gick en annan liten väg som varit mer eller mindre oframkomlig hela vintern.

Hade väldigt mycket att greja med.

 

Jobbade självklart mycket som murkelhund.

Mängder med små murkelvalpar finns det.

 

Sånt här är alltid trevligt, översvämmade kärr med ljuvlig doftande myrvatten.

Gjorde mycket inpackningar så jag är riktigt snygg till helgen.

 

Efter att ha gått långt så hittade jag en av mina gömda dunkar.

Den hade klarat vinern utan skador så jag roade mej mycket.

 

Depp.

Jag är inne i skogen precis där min och mattes Sörmlandsledsetapp börjar eller

slutar beroende från vilket håll man går.

Hade storslagna planer men..........

 

Förbaskade onödiga is!

Min nästansjö Pilati sjö är begravd under onödig is som vägrat dö!

Jag hade minsann tänkt simma där.

Men trösten var nära.........

 

Hittade min stora vita dunk som också varit gömd sen i höstas.

Ok, inte lika bra som bad, men mycket skoj hade jag med den!

Har gömt den igen för kommande besök där.

 

På väg tillbaka till bilen.

Jag och matte har helt skilda åsikter.

Hon ska till bilen och jag ansåg att jag skulle gå och titta om Lotta var hemma.

Matte påstod att hon visste att Lotta inte var hemma och jag får minsann träffa

henne i helgen.

Gav upp och följde metd matte.

Var hemma och slappade innan det var dags att gå ut igen.

 

Passerade hos Pasco.

Hans matte höll på med nåt trädgårdsjobb så jag försökte ge en hjälpnade tass.

Nähä, mänskligheten är otacksam!

 

Tog med människorna och gick till badudden.

Där har i alla fall onödiga isen dött så självklart badade vi.

 

Som sagt människor är korkade.

Jag och Pasco anser att vi ska gå en väg som människorna vägrade.

Matte påstod att hon inte hade tid och annat tjafs.

Ja,ja vi hade i alla fall trevligt på vår runda.

I morgon någon gång under kvällen så kommer jag att rapportera om min dejt med

Snygg Saika.


Spännande dagar väntar i mitt hundliv!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards