Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Sigge Svamphund - 12 april 2011 18:08

Haft en lugn dag.

Matte ansåg att eftersom jag höll igång så mycket igår så kunde jag ta det

lute lugnt idag. Begriper jag inte, kunde mycket väl ha gått samma runda idag igen.

I alla fall så blev jag skjutsad till skogen med Vithajssjön.

 

Skönt, sist jag var här var det en massa äckelsnö på vägen och nu finns det inte

ett spår av den.

Bråttom hade jag för att kolla läget med onödiga isen.

 

Mycket trevligt isdöden hade nått även Vithajssjön!

 

Tog alltså ett premiärdopp i den.

Lika simvänlig som vanligt.

Fortsatte och ägnade mej åt en massa spa och andra viktiga hundgöromål.

 

Matte är inte klok!

Medan jag var upptagen i en spagrop stod hon och pratade med den här.

Huggorm var väldigt slö eftersom det var ganska kyligt ute idag.

Matte var mest bekymrad över om den frös.

Nån som har behov av att överta en helgalen matte?

Men visa henne inte en fisk för då är hon mil bort på nån sekund!

 

Gick och jopbbade på ett av alla mina murkelställen.

Kommer mängder med murkelvalpar och faktiskt så nosade jag upp några

vuxna idag!

Strålande tider väntar.

 

I går hittade jag ju trattkantareller och idag lingon.

Undrar om det är höst eller vår eller vad, verkar inte vara nån ordning på

årstiderna.

 

På väg tillbaka så gjorde jag ett försök att få gå till Skattekistesjön också.

Misslyckades, enligt matte skulle vi inte gå flera mil idag.

Kom i alla fall till bäcken med inpackningsskummet.

Gjorde rejäla inpackningar.

 

Sen sprang jag till andra sidan vägen och badade bort dom i en nästansjö.

Med tanke på att jag ska dejta skånska Saika hela helgen så måste jag ju vara

i topptrim.

Åkte hem och slappade.

Fick passa huset en stund medan min bil fick sommardäck.

Sen skulle jag ut för eftermiddagsrundan.

 

Hade tur och träffade Pasco.

Var ett tag sen vi umgicks sist.

 

Fast hans matte är ganska korkad.

Här har jag hittat en liten nätt tandpetare och den tröga människan vägrar att

kasta den åt mej!

Spelade ingen roll vad jag gjorde hon begrep ingenting.

Kan man skicka människor på kurs?

Pasco skulle gå hem så jag fick inte sällskap på eftermiddagsrundan.

Men imorgon är det visst dejt på gång................


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards