Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Sigge Svamphund - 9 april 2011 18:08

Idag har jag jobbat.

Matte skjutsade iväg mej och sen väntade hårt slit.

 

På väg mot dagens uppdrag och jag började med att ta bort lite sly.

Sånt fixar jag ju enkelt med mina käftar av stål.

 

Klenmatte envisas med att använda redskap.

Här är dagens.

Grensax, såg och en rulle med snitselband.

Begriper inte varför hon inte använder tänderna, mycket enklare.

 

Hårt arbete kräver uppladdning och sån görs bäst genom att simma i en spagrop.

 

Här var det enkelt, bara en liten tandpetare som skulle flyttas iväg.

Matte pratade om att såga, men jag drog enkelt undan den.

 

Sen började allvaret.

Matte klippte och sågade.

Jag bet enkelt av slyet och hjälpte matte att få iväg det från stigen.

 

Fanns en och annan klump med äckelsnö också så jag såg till att förpassa den

in bland allt bortsläpat ris.

 

Välbehövlig paus.

Matte satt på en sten och sa fula ord om skogmördarmaskiner och skogsbolag

som inte tar reda på efter sej.

Jag behövde faktiskt också en paus. Det är jobbigt att vara fyrbent etappledare!

  

Ingen rast ingen ro.

Bara en massa jobb och slit.

Men tillslut så var vi klara.

 

Så här, och bitvis ännu värre, såg det ut när vi började jobba.

 

Mycket slit senare, med en trött fyrbent etappledare och en lika trött

tvåbent etappledare så ser det ut så här.

Nu kommer alla vandrande två och fyrbenta fram igen på etapp 22.

 

I träden hänger det såna här orange snitslar eftersom alla markeringsstolpar

försvunnit.

Detta är bara en tillfällig lösning, för inom en ganska snar framtid så ska jag och

matte tillbaka för att slå ner nya stolpar.

Gick en sväng i skogen efter avslutat jobb.

Jag kopplade av med en massa ljuvliga spagropar och kollade efter

murkelvalpar, men det fanns inga där.

På väg mot bilen så passerade vi det enda huset som finns där.

Det hade fått nya hyresgäster som absolut ät mina nya bästa kompisar.

Trevliga typer som busade en massa med mej.

Dessutom visste de att den sönderkörda vägen som matte vägrar köra just nu

snart kommer att vara fixad och då kan vi sätta upp stolparna.

Åkte hem och slappade efter allt slit.

 

De små j-vlarna är vakna!

Jag var ju försedd med mattes fästingmedel tjärsalvan så jag klarade mej.

Men tro inte att hon kom ihåg att använda på sej själv, nädå......

Den här kröp runt och är numer begravd i avloppssystemet tillsammans med sin

kompis som satt och snodde blod från matte.

Så skulle jag ut för eftermiddagsrundan.

 

Gick och kollade onödiga isens dödskamp.

Enligt matte är den troligen död imorgon för nu är den alldeles svart.

 

Jag kunde bara inte stå emot.

Var tvungen att ta en liten simtur.

Är ju viktigt att kolla att sjön verkligen är simvänlig efter onödiga isen.

Nu ska jag slappa och matte fortsätta att gnälla över onda händer och armar.

I morgon ska jag på kalas för då fyller mattes mamma massor med år.

Undrar om jag får tårta?



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards