Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Sigge Svamphund - 3 april 2011 18:01

Haft en lugn dag.

Matte hade ingen lust att skjutsa mej till nån skog så jag fick dra runt här hemma.

 

Vägen var i alla fall helt befriad från is till mattes stora glädje.

Jo jag tycket oickså att det är skönt att slippa halka runt på sån.

 

Spagropen som jag väntat länge på håller äntligen på och blir av med onödiga isen.

Inte en dag för tidigt.

Lyckades spaa lite i kanten.

 

Inne i skogen är det fortfarande full vinter.

Envis är den äckelsnön som aldrig vill försvinna helt.

 

Gjorde vad jag ansåg vara ett fynd.

Matte hade helt andra åsikter och lät mej inte ha det kvar.

 

Fyndet.

En  pälstuss från ett rådjur som vandrat över regnbågsbron.

 

Skogen är ju full med spa överallt så matte ansåg att detta är överdrivet.

Absolut inte, det är faktiskt viktigt att gräva fram blivande spagropar.

Efter att ha dragit runt i skogen kom vi till sjön.

 

Jag fick med mej matte runt den också.

Fast enligt henne så var det ingen höjdare här.

Is och så mycket vatten i våtmarken att det står över spängerna.

 

Det finns hopp.

Onödiga isen är döende och öppet vatten syns.

Blev förbjuden att bada.

 

Ingen ordning på badplatserna ännu.

Men den som tittar noga kan se att onödiga isen faktiskt håller på och släpper

från land.

I alla fall en decimeter eller så.

Fortsatte och ägnade mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

 

Här har jag precis tittat till min lilla murkelvalp.

Den hade inte växt och inte hade den fått några syskon heller.

Men så varmt som det varit i dag så dröjer det nog inte innan det kommer fler.

 

Små små blåsippsknoppar.

Om exakt en vecka så fyller mattes mamma okänt antal år och så har matte

beställt blommande blåsippor.

Så nu är det bara att hoppas att det fortsätter att vara varmt.

Gick hem och kunde för första gången ligga och slappa på balkongen.

Men det tog slut när det kom en massa hälsovådligt regn.

Släpades ut i det på eftermiddan och skadades självklart allvarligt.

Hälsovådliga regnet är bra för äckelsnön försvinner men jag ska slippa gå ut!

Så är jag singel igen.

Ni vet jag funderade ju på att gifta mej med Nora.

Nu är det så här att av olika orsaker kan inte Nora bo kvar hos sin familj.

Det har jag och matte vetat ett tag.

Idag så flyttade Nora på prov till en annan familj.

Om allt fungerar bra så kommer hon att stanna där.

Hoppas för Noras skull att det är ett riktigt bra hem där hon kan bo hela sitt liv

och få göra allt hon behöver.

Jag är alltså singel igen och snygga tikar får gärna höra av sej.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards