Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 30 mars 2011 17:33

Blev en upptagen hunddag.

Visste ju att det var dubbeldejt på gång idag.

Åkte och hämtade Nora så mötte vi min leonbergerbrud Cleo med matte och

fortsatte till Gröna männenskogen.

Matte skulle testa nåt nytt med Nora.

Eftersom hon envisas med att sticka så skulle det provas med långlina på henne.

Cleos matte var gullig och lånade ut en sån.

När det är långlina så ska det vara sele också.

Matte letade fram min gamla bilsele som följde med när jag flyttade hit.

Den fick duga i brist på annan sele.

 

Medan matte håll på och klädde på Nora så passade jag och Cleo på att roa oss.

 

Nora uppskattade inte selen först.

Hon gick som en urgammal mycket stel hund och försökte bli av med den.

 

Eller som här, då försökte hon leda sej själv i långlinan.

Men det gick snabbt över, sen brydde hon sej varken om sele eller lina.

 

Hon kunde ju hänga på Cleo en bra bit in i skogen, det hade aldrig fungerat med

nödvändiga kopplet.

 

Eller som här kunna springa på nästan fri tass.

Visst försökte hon dra iväg efter intressanta viltspår några gånger men enligt

matte var det en himmelsvid skillnad detta med långlinan.

Skönt för Nora att kunna vara nästan fri fast hon egentligen sitter fast.

 

Cleo gick som vanligt mest och filosoferade i sin egen lilla värld.

Jag ägande mej åt en massa viktiga hundgöromål som några tusen spagropar och

andra intressanta saker.

 

Det här t ex är en mycket viktig sysselsättning.

Cleos matte hade minsann smaskiga kycklingbitar som hon bjöd på.

 

Detta var ju mindre bra.

Stora spagropen som nästan var utan onödiga isen förra veckan hade frusit ihop

igen.

Trodde faktiskt att det skulle ha varit tvärtom.

 

Nora lyckades alldeles på egen tass hitta en liten tandpetare.

 

Ha!!!!

Jag gjorde en Nora, alltså snodde jag pinnen från henne.

Hon stjäl ju alltid mina så jag gav igen.

Efter en mycket trevlig runda så var det dags att åka hem igen.

Hemma så käkade jag lite lunch och slappade.

Matte påstod att det var så vackert väder att hon inte ville vara inne.

Alltså skulle jag ut igen.

Tyckte att Pasco och hans matte skulle motioneras så vi skrämde ut dom.

 

Pascos matte har aldrig gått runt min närmaste sjö så vi släpade med henne den

vägen.

 

Badsäsongen är nära!

Pasco står faktiskt i sjövatten.

Självklart så provade jag också och det var helt underbart med sjövatten under

tassarna igen.

Snart borde jag kunna simma för onödiga isen är döende.

Ni vet jag och Ville inledde ju vår årliga tävling i måndags om han hittar

vitsippor innan jag hittat årets första stenmurkla.

 

Jag VANN!!!!!!!

Här är årets första lilla stenmurkelvalp.

Den är storlek lillfingernagel och Pascos matte fattade absolut inte hur matte

kunde se den lilla.

Äsch, jag har supernos och matte falkögon när det gäller svamp.

Snart, snart så börjar allvaret för mej med en massa trevligt svamphundsjobb.

TACK Ville, för en god kamp, nästa år kör vi igen!

Så ett förtydligande med tanke på gårdagens idiot.

Jag var INTE bunden vid affären när det hände utan passerade bara förbi.

Matte har för övrigt haft mardrömmar i natt om försvunna hundar och folk

som viftar med pengar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards