Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 29 mars 2011 18:01

Dagen började alldeles som vanligt med morgontoalett och slappande.

Sen skulle jag hämta upp Nora för en längre runda.

Då kom det massor med äcklig snö!!!!!

 

Inledde med en del skoj bus på Noras tomt.

Eftersom matte inför koppeltvång på henne så passade vi på att busa innan vi

skulle vidare ut i skogen.

 

På väg mot skogen och nu blev det väldigt intressant.

Där borta kommer ju leonbergerbruden Cleo.

Till och med Nora fick springa till henne.

 

Cleo hade varit på sin runda så hon la sej och slappade.

 

Cleos matte har alltid god ost i fickorna så båda jag och Nora blev bjudna.

Utsökt gott.

Innan vi skulle vidare så hörde jag att människorna bestämde träff tills imorgon.

Blir alltså dubbeldejt för mej då!

 

Titta så äckligt vit skogen har blivit igen!

Jag som trodde att jag skulle titta efter murkelvalpar med tanke på min och

Villes tävling, det var bara att glömma.

 

Fortsatte att falla massor med äcklig snö.

Strax efter att den här bilden togs så försökte matte flyga, hon kraschlandade

i en snödriva.

Jag trodde att hon tänkte träna inför Blåkullafärden men hade glömt kvasten.

Nä det var Nora som skulle kasta sej i väg efter nåt i skogen och lyckades slita

med matte.

 

Jag lyckades i alla fall gräva fram en spagrop under snön.

 

Medan jag var upptagen med det så hade nora lyckats hitta en pinne alldeles

på egen tass.

 

Men hämnden är ljuv, hon snor alltid mina så nu skulle jag ge tillbaka med

samma mynt.

 

Jodå, jag lyckades.

Fast sen snodde ju självklart Nora tillbaka den några miljoner gånger.

Gick tillbaka hem till henne.

 

Blev en del skoj bus på hennes tomt igen.

Men så försvann Nora, det är hennes allra bästa hobby verkar det som.

 

Tillbaka kom hon med den här i munnen.

Den hade hon varit och hittat nånstans bakom sitt hus.

Dags för oss att skiljas åt och jag var hemma och slappade medan äckelsnön

övergick i hälsovådligt regn.

Så gick jag ut för en vanlig eftermiddagsrunda.

Träffade inga snygga tikar eller nåt annat trevligt.

Men så nästan hemma så passerade vi vid affären.

Då kommer det fram en kvinna som har ett barn i 10-12 års åldern med sej.

Hon frågar matte om jag tillhör matte.

Ja hur så sa matte.

Min dotter tycker att din hund är fin så jag vill köpa honom för 500 kronor!

Samtidigt tar kvinnan fram en femhundring och viftar med!!!!!!!

Du kan dra åt H-E sa matte och så gick vi.

Eller tvärilsk matte mer eller mindre släpade med mej.

Alltså jag är INTE till salu för alla pengar i världen.

Sen kan man ju fundera på hur korkade människor är som tror att det bara är

att vifta med en sedel så kan man köpa det man vill ha.

Väl hemma så blev matte ännu argare och väldigt orolig.

För det var nog knappast så att dottern skulle ha hund, snarare så var det

ett sätt att tjäna pengar. Alltså köpa alternativt stjäla en hund som sen skulle

säljas till nån annan för mycket mer pengar.

Matte har ägnat en massa tid nu åt att ringa till en del av mina kompisars

människor.

För detta måste spridas så ingen helt plötsligt har fått sin hund stulen.

Inga hundar ska nånsin lämnas obevakade någonstans!!!!

Riktigt hemska saker kan drabba oss då.

Sånt som man inte ens vill tänka på.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards