Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 28 mars 2011 18:18

Har varit en upptagen dag i mitt hundliv.

Började med att åka och hämta Nora, sen var det skogen som gällde.

 

Hamnade i Bäverbäcksskogen. Tyvärr så drabbades även jag av onödigt koppel en

stund.

Vägbommen var öppen och det var bilspår.

Matte misstänkte att Gröna männen kanske var där och de kör som idioter.

 

Kollade bombmurkelstället, men fortfarande för mycket snö.

Jag har onödiga kopplet på grund av närheten till Bäverbäcken, matte påstod att

hon just då inte litade på mej.

 

På ett ställe grävde jag så matte trodde att det kanske var bombmurklor under

snön. Nä, bara nåt som ser ut som ett trokarblad.

Bombmurklorna dröjer nog nån vecka till.

 

Bäverbäcken håller på att förvandlas till Bäverälven med väldigt strömt vatten

så nåt trevlig bad var inte att tänka på.

 

Jag slapp mitt onödiga koppel, men Nora hon fick sitta fast.

Här funderar jag på om tunnan har tinat fram så det går att rulla.

Gjorde det tyvärr inte.

 

Typisk Nora stil i skogen numer.

Hade hon inte haft nödvändigt koppel hade hon dragit.

Jakten har tagit så totalt övertassen så matte har totalt koppeltvång på henne.

Hon får tyvärr inte vara lös alls eftersom hon sticker direkt.

Jättetrist, men det är även för Noras säkerhet.

 

I min konstiga gummimoj så växte det godis.

Jodå, Nora hittade i den hon också.

 

Jag försöker berätta för Nora om en utsökt spagrop, men kolla hur hon håller

huvudet.

Hon känner lukten av nåt att jaga och lyssnade inte alls på mej.

 

Till slut så provade hon i alla fall att spaa.

Tur att hon kan låna mitt långa koppel för annars hade hon inte nåt ner.

 

Tro nu inte att koppeltvånget hindrar henne från att försöka sno mina bra

pinnar.

Nädå, hon gör vad hon kan.

 

Men jag är väl inte sämre karl än att jag tar tillbaka det som är mitt!

 

Vi lyckades genomföra ett par trevliga brottningsmatcher trots Noras

koppletvång.

 

Ser ni svarta pricken långt bort?

Jag hade tallkottar i öronen och hörde absolut inte att matte vill nåt.

Hotades med koppeltvång jag också.

För där nere är Bäverälven.

Nu skötte jag mej och slängde mej inte i vattnet.

Gick till min bil och skjutsade hem Nora.

Sen skulle jag och matte till Eskilstuna.

Hamnade hos mattes föräldrar.

 

Mycket trevligt för jag var bjuden på lunch.

Åt två stora portioner med utsökt korvgryta.

Sen skulle jag med matte ut i centrala stan en stund.

 

Hundlivet är orättvist.

Matte hämtade pengar och jag ville göra samma sak.

Pengar är ju bra för att fylla på grisöronförråd och annat viktigt.

Misslyckades, man måste tydligen ha nåt kort som inte jag har plus ett konto.

Ska skaffa både konto och kort så jag kan shoppa loss sen.

 

På Eskilstunaån har onödiga isen dött, men tro inte att jag fick ta nån

välbehövligt imtur inte.

Gick tillbaka till mattes föräldrar och fikade.

Sen skulle jag få besöka ett alldeles nytt ställe sa matte.

 

Nähä, blåst på att få gå på hundcafé.

Kolla öppetiderna på måndagarna, jag var där ganska sent på eftermiddan.

Ja, ja det kommmer fler tillfällen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards