Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 25 mars 2011 17:46

Haft en mycket bra dag.

Skulle skjutsas någonstans när jag skulle ut på långrunda men matte sa inget om

vad som väntade.

  

ÄNTLIGEN!!!

Detta är grindarna vid Sagostigen och det innebär min ena Sörmlandsledsetapp.

Har ju inte varit där sen all äckelsnö kom för flera månader sen. Till min stora glädje hade det ruskiga blå komonstret flyttat någon annanstans.

  

Men så skulle jag kliva ur min bil, det var då jag kom ihåg att Sagostigen är

livsfarlig.

Massor med hemska hundätande monster.

Alltså gick jag i strejk, ansåg att matte kunde åka till ett annat ställe så kunde vi ta den vägen istället.

Skitmatte släpade mej ur bilen och pratade som vanligt om att ibland är jag väldigt larvig. Är jag inte alls!!!

Jag är rädd om mitt liv!!

  

Titta här, två ruskiga hästmonster, utsvultna som bara väntar på svamphundsmiddag.

Enligt skitmatte är de obetydligt större än vad jag är och väldigt söta och trevliga.

  

Försökte fly för livet, men jag kom inte långt eftersom jag satt fast i onödiga

kopplet.

Lyckades ungå att sluta som monsterföda.

  

Äntligen på väg mot tryggheten i skogen, där finns det minsann inga monster. Bara älgar, rådjur, vilda grisar och sånt.

  

Inte är det snöfritt inne i skogen ännu.

Men inte djupare snö än att det gick bra att ta sej fram.

Jag hittade flera miljoner med spagropar och testade alla.

  

Gott om vatten är det överallt nu.

Min älskade bäck ska egentligen bara finnas bortom träden och vara smal, nu är det en helt ny sjö!

  

Begriper inte varför skitmatte ska ta sån tid på sej.

Jag har väldigt bråttom.

  

Äntligen min älskade bäck!

Den sköter jag väldigt, väldigt noga.

Nu hade jag ju inte kunnat greja med den på flera månader så behovet var akut.

Ännu mer med tanke på att det snart är dags för lydilityhelgen och då planerar jag ju att låta intresserade hundar få spaa i bäcken.

Alltså la jag väldigt mycket tid på den.

  

Gjorde självklart en del insatser som fyrbent etappledare.

Tyckte att trädstammen behövde en omgång.

  

Min fantastiskt bra spagrop var tyvärr försedd med onödig s.

Men om tre veckor då ska den vara redo för hundar som vill ta välgörande lerinpackningar.

  

Äntligen slut på mattes tjat om gästboken och byta papper. Det här skulle ha gjorts vid jul om inte snöäcklet hindrat oss.

Vi har inte varit där sen 2 november såg matte när hon fixade gästboken.

  

Det här har matte längtat efter att äntligen få skriva 2011 på papperna i gästboken.

Människor har lite underliga värderingar ibland.

  

För länge sen lovade matte att när lydilityhelgen är då skulle skåningarna få uppleva vårblommor och porlande bäckar.

Så detta är en specialbild till Marie och Viveka, porlande bäckar är fixade och blommorna kommer.....

  

Gjorde faktiskt en svamphundsinats också. En gammal övervintrad Smal svampklubba hittade jag.

Ingen matsvamp men däremot sällsynt.

  

Visst är skogen vacker där äckelsnön försvunnit?

Jag hade hur mycket som helst att göra eftersom det gått många månader sen jag var där.

Men allt var i sin ordning efter vintern.

Både jag och matte njöt av att äntligen komma fram i skogen igen.

Måste snart tillbaka och sköta bäcken ännu mer och greja med alla andra viktiga saker.

  

En del av området där vi ska vara med lydilityn.

Men då ska väl all äckelsnö vara borta hoppas både jag och matte.

Hemma igen så firade jag första ordentliga skogsrundan med ett grisöra. Sen har jag mest slappat.

Matte har plaaaner för morgondagen säjer hon och det låter ju väldigt trevligt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards