Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 20 mars 2011 18:02

Enligt skitmatte som har en massa konstiga idéer så kunde jag ta det lite lugnt

idag.

Enligt min mening fullkomligt onödigt, jag föredra att ha mycket att göra.

Blev inte ens skjutsad till nån skog utan skulle gå runt närmaste sjön bara.

 

Tyckte att vi skulle ta den här vägen vilket matte vägrade.

Nåt om att snön fortfarande är för djup och skaren kanske inte håller.

 

Blev vanliga tråkvägen istället.

 

Enda fördelen med den, det fanns faktiskt en spagrop.

 

På väg över sjön.

Isen förde ett väldigt oväsen så jag la mej och drömde om kommande

badsäsong.

Den borde inte vara så långt bort nu, fast det var många ute och gick på isen.

Matte tvärvägrar, nu litar hon absolut inte på den längre.

 

Här kan årets första murklor visa sej så jag letade.

Hade ingen som helst framgång, inte minsta lilla murkelvalp hade vista sej.

 

Skitmatte!!

Alldeles nära Noras hus och hon vägrade släppa kopplet eller gå dit med mej.

Nåt om att människorna inte var hemma. Jaha, vad har det med saken att göra?

Matte har minsann nyckel så hon kunde ha hämtat Nora åt mej.

Hon vägrade, ska inte hämta hundar hur som helst var den dåliga ursäkten.

För övrigt får ni träffas i morgon.

Det är faktiskt massor med timmar tills imorgon!

 

Gick en sväng förbi den där ån som jag inte får bada i.

Orättvist eftersom änderna klarar att simma fast det är strömt så gör jag också

det!

Hittade en blommande Frolicbuske, var väl ungefär det bästa på den vägen.

Sen passerade jag hos Pasco då hände det saker.

 

Pascos matte kom ut med den där lilla Sockan som Pasco passat.

Hon har börjat lukta jättegott så jag funderade på att tillverka lite valpar.

Pasco är ju en det så han kan inte sånt.

Fick inte tillverka valpar för skitmänniskorna.

 

Så kom min polare Ludde, han är också en det men var väldigt intresserad av

Sockan.

 

Precis när Ludde gick så kom min kompis Ollie.

Han är inte en det så han funderade också på valptillverkning.

Sockan skulle åka tillbaka till sitt vanliga hemma idag, skulle tro att hon kommer att

sakna alla oss snygga hanhundar.

Gjorde sällskap med Ollie och hans matte fast Ollie gick nästan baklänges och

kastade lystna blickar på Sockan.

Hem och slappade.

Var ute på en vanlig händelselös eftermiddagsrunda.

Men imorgon då har jag tassarna fulla.

Första ska jag ut ihop med Nora, sen ska jag åka till Eskilstuna och uppvakta

människovalpen Oliver som fyller 4 år.

Har sett att matte har fixat paket som jag ska ge honom.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards