Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 18 mars 2011 18:04

Ingen Nora idag och dessutom så gjorde jag morgontoalett i en massa

äckelsnö.

Nu ska det för sjutton vara vår och barmark.

Sen följde jag med matte till Eskilstuna.

Skulle handlas tråkmat och present till människovalpen Oliver som snart fyller

fyra år.

Jag passade bilen medan matte fixade, hoppas hon köpte nåt bra åt Oliver från mej.

Åkte hem och snöäcklet vräkte ner.

Just ja innan jag glömmer det...........

Alla ni som med all rätt reagerade på nyckeln till min bil på gårdagens bild.

http://svamphunden.bloggagratis.se/2009/09/09/1971284-jag-en-hjalte-enligt-matte/

Läs ovanstående inlägg hur det gick en annan gång när matte hade använt

min bilnyckel som jämnförelseobjekt.

Men när man tar bilder av djurspår så är det bra att lägga något bredvid för

att ge en uppfattning om storleken.

Efter att ha varit hemma en stund så skulle jag ut.

Blev ingen trevlig långrunda.

Nä bara närmaste tråkskogen.

  

Usch!

Äckligt vitt överallt och det kom massor med mer.

Var faktiskt barmark på en del ställen i den skogen sist jag var är.

  

Kom i alla fall under granarna för mina större behov.

  

Passerade den där kojan som några människovalpar byggt.

"Råkade" få med mej en bra pinne när jag inspekterade den.

  

Gick inte ens att hitta nåt vettigt spa.

Onödig is och äckelsnö bara.

  

Fick leta godis som tröst.

Gjorde hundlivet lite enklare och ljusare i alla fall.

Gick hem och deppade, typiskt depparväder enligt mej.

Har varit ute på en runda till och då kom det nästan hälsovådligt regn så jag

hoppas att bättre tider stundar.

Förhoppningsvis så händer det mer imorgon.

Så en annan sak.

Ni glömmer väl inte att anmäla till sommarens hundläger?

Anmälningarna trillar in och det är begränsat antal platser............

Mer info www.marieofsweden.se


HUNDLÄGER 2011

 

30 juni – 3 juli

Malmköpings Camping

 

För alla glada hundar!!!

 

Lägret innehåller bl a;

  • Trick
  • Ttouch
  • ID-spår
  • Cirkuskonster
  • Vattenaktiviteter
  • Geocaching med hund
  • Hundens språk & Sinnen

 

Hundar fr 10 månader hälsas

Hjärtligt Välkomna!

 

Ingen lydnad...

Bara en massa roliga aktiviteter!

 

Begränsat antal platser...

Först till kvarn!

Lägerpris; 1650:- inkl moms
för ägare & 1 hund
Malmköpings Bad & Camping


Boende bokas av deltagare på



Vi jobbar på lägret...arrangör och ansvarig hundtränare Marie Strömassistent/elev under utbildningViktoria Åkerblom
assistent/elev under utbildning

 

Riekje van Zanten
certificerad TTouch-practioner

 
Helena & Sigge
Allt-i-allo






 







Vi ses i Malmköping!!!






Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards