Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 16 mars 2011 18:04

Ytterligare en Noradag.

Gillar såna.

  

Så här der det ut när matte hämtar Nora.

Både hon och gamla Maja sitter som två änglar och väntar på godis.

Efter godisutdelning så följer Nora med matte.

Planen var att idag skulle vi besöka Bäverbäcksskogen, men där var vägbommen

öppen och det innebär trafik så det blev inte den skogen.

I stället så blev det skogen med vithajssjön eftersom den bara ligger en liten

bit längre bort.

  

Vägen var välspolad skridskobana så vi höll till i snödrivorna.

Jag har en pinne i munnen som Nora kastar lystna blickar på, behöver jag tala

om att hon stal den ett antal gånger.

  

Förra gången vi var i den skogen så stack ju Nora och försökte jaga Hälge.

Idag hade hon inte en chans att göra om det för matte satte på henne onödiga

kopplet när vi närmade oss det stället.

  

Jag fyndade nåt som en gång hade varit en hink.

Tänkte att det säkert skulle gå att ha skoj med den.

  

Det trodde Nora också för som vanligt försökte hon stjäla den.

Förövrigt var det extremt dålig hållbarhet på hinkresterna höll inte för en

dragkamp mellan två envisa hundar.

  

Slutet för det som en gång var en hink.

Nora har snott resterna och slaktar dom effektivt.

För övrigt så hördes ett vårtecken idag. Isen på Vithajssjön förde ett våldsamt liv.

Sånt brukar innebära onödiga isens dödskamp.

  

Hittade i alla fall en användbar spagrop, fast jag var tvungen att slå sönder

onödiga isen.

Vi ägnade oss alla möjliga intressanta hundsaker som brottas, sno pinnar

och annnat mycket viktigt.

  

Fick inte gå vägen mot Skattkistesjön eftersom vi gick den förra gången, nu blev

det den andra vägen istället.

  

Hade tur för vi kunde fortsätta på en väg som inte har varit framkomlig på

hela långa vintern.

  

Satte Nora i arbete med att kolla spabäcken.

Bara skit med den, för onödiga isen hade inte dött.

  

Berättade om hur det är att jobba som murkelhund här.

Det var ungefär då det hände.

Nora försvann!!!!!

Spårlöst borta och inte kom hon hur mycket matte än ropade.

  

Jag hör henne, det visade jag många gånger.

Tiden gick, ingen nora och matte var rejält orolig.

Hon hann tänka ut en massa mer eller mindre läskiga händelseförlopp.

  

Men så ÄNTLIGEN efter flera evigheter, eller i alla fall en alldeles för lång stund,

så kom hon!

Matte har noll koll på hur länge hon egentligen var borta.

Men tillbaka kom hon ju och fick en massa beröm, ja inte för rymningen utan för

att hon kom.

  

Alldeles slut Nora drabbades av onödiga kopplet.

Det fick hon ha ganska länge.

Tur att jag inte sticker för jag fick minsann vara på fri tass.

  

Då kan man retas.

Som springa framför Nora med en jättebra pinne som hon inte hade en chans att ta.

  

Eller hitta en spagrop och spaa medan hon minsann fick sitta fast i onödiga

kopplet och bara titta på.

Tror hon hade ganska tråkigt just då.

Men till slut så böev hon av med det, men matte var stenhård med att hela tiden

ropa på henne.

Några meter bort och hon var tvungen att komma till matte för att få beröm och

godis.

  

Vi vet precis vad som är på gång och bara väntar.

  

Jodå en trevlig godisletning.

Brukar få göra det ett par gånger på varje runda.

Sen var det dags att skjutsa hem Nora igen.

Jag var hemma och slappade ett tag innan jag skulle ut och åka igen.

Var först med matte till Malmköping medan hon fixade nåt.

Sen verkade det mycket lovande, för matte tog vägen till Nelly.

Trodde alltså att det skulle bli dejt igen.

Nähä, visst jag hamnade hos henne men hon var inte hemma.

Jag lämnade diverse hälsningar till henne och lyckdes bjuda mej på en skål med

hennes mat.

Med tur så är hon hemma nästa gång jag kommer.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards