Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Sigge Svamphund - 5 mars 2011 17:49

Har haft en alldeles vanlig hunddag.

Matte hade i alla fall den goda smaken att skjutsa mej till Bäverbäcksskogen.

I brist på annat att göra så bestämde jag mej för att leta efter våren.

Börjar ju vara varmt och snöäcklet sjunker ihop allt mer.

  

Nähä, ingen vår här inte.

I stället höll jag på att fastna i snön när jag skulle leta spa.

  

Förra gången så lyckades jag ju "smyga" ner i Bäverbäcken.

Idag kom jag inte närmare vattnet än så här.

När bilden var tagen så kom onödiga kopplet fram, nåt om att jag inte hade i

vattnet att göra.

Hade jag visst!

  

Nästan ett vårtecken.

Det börjar komma fram lite bara fläckar inne i skogen.

Mer sol så är det snart framkomligt i mina skogar.

  

Men på den här lilla vägen är det fortfarande full vinter.

Fast jag hittade i alla fall många grankottar att roa mej med.

  

Ansåg att vi skulle gå här.

För då kommer jag till en liten sjö. Tänkte att det kanske skulle vara islossning

där.

Skitmatte vägrade med ursäkten att det var alldeles för mycket snö.

  

På väg tillbaka och jag har bytt kotten mot en trevlig pinne.

Passerade hos Lotta men hennes tunnor hade inte tinat fram så jag kunde rulla.

Däremot stod matte och stirrade på takdropp, eller dropp är fel för det

rann vatten från taket.

Alltså ett vårtecken.

  

Nästa vårtecken.

Gruset på vägen har kommit fram.

Underbart har inte känt väggrus under tassarna på flera månader.

Nästa gång jag går där är säkert hela vägen fri från äckelsnö och onödig is.

  

Med tur så kanske spabäcken kommit fram också.

Idag var den fortfarande försvunnen under äckelsnön och isen.

Grejade med mina vanliga hundgöromål och efter tre timmar i skogen så var det

dags att åka hem.

Kollade dörren, men ingen post till mej.

Matte påstod att det inte kommer sån på lördagar och att jag inte ska förvänta mej

post varje dag.

Så blev det dags för eftermiddagsrunda.

Hade tur.

Matte skulle lämna saker till en av alla mina bästa människovänner.

  

Titta här!

Jag fick minsann present!

Två utsökta tuggben.

La det ena på backen medan jag tog emot det andra.

  

Hörde att Pasco var ute på sin tomt så jag smällde i mej ett direkt.

Tänkte att han kanske skulle komma och försöka sno mina presenter.

Första gången jag ätit sånt utanför affären.

Det andra har jag här hemma och ska smälla i mej bara skitmatte behagar ta fram

det.

Mina presenter är mina och hon ska inte hålla på och lägga undan dom!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards