Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Första dagen med Nora

Av Sigge Svamphund - 28 februari 2011 18:09

I dag var det ju första dagen som Nora skulle följa med mej på egen tass.

Varning!!

Det är massor med bilder i detta inlägg.

Hur som helst så tog jag och matte min bil oh åkte och hämtade Nora.

Sen skulle vi åka till nån bra skog.

Jag talade om för Nora att jag har min noga utvalda sittplats i min bil bara.

Hamnade i skogen med Vithajssjön.

  

Här är vi på väg och jag har massor med planer.

Nora har ju aldrig varit i den skogen så det fanns ju massor att visa.

  

Jag har berättat om vilken utmärkt badsjö Vithajssjön är när onödiga isen är borta.

Nora tog en issväng och till mattes fasa inpekterade hon sån där pimpelhål.

Men det fanns inga kvarglömda vithajar som hon kunde skrämma matte med.

  

Visade självklart var det brukar finnas bra spagropar.

Snart, snart har de nog kommit fram och då ska vi roa oss!

  

Tog faktiskt en kortare brottningsmatch i en snödriva.

Vem som blev nedgrävd, det behöver vi inte prata så mycket om.

  

Här berättar jag om stora superspagropen som det brukar gå bra att simma i.

Mycket viktig hundkunskap.

  

Nora är ju en mycket snygg brud, men kanske inte helt till sin fördel här.

För övrigt så hade hon massor att göra med allt jag visade henne och alla nya

intryck.

  

Hade tur och hittade en liten spagrop.

Nora har ju aldrig hört mina spaskall så hon stod bara och stirrade på mej.

Men sen tog hon också en spaomgång.

  

Här funderar jag på om jag ska slänga snö i skallen på henne.

Kände nämligen för en busomgång.

  

Slängde aldrig snön vi tog en brottningsrunda istället.

Här har hon dängt mej i backen.

  

Kolla in min stil, jag har en plan...............

  

Planen fungerade, när Nora var inpå mej så lyckades jag med att dänga

henne i backen.

  

Berättade självklart om alla trevliga andra vägar och stigar som vi ska gå när

äckelsnön har försvunnit.

Typ gå och bada i Skattkistesjön och en massa annat viktigt.

  

Där plogningen tar slut så var det godissök.

Gäller att vara snabb när Nora är med för hon är som en supereffektiv

dammsugare.

Vände tillbaka och jag visade en massa mera viktiga ställen för henne.

Så kom vi tillbaka till Vithajssjön.

Då kom jag på att jag hade glömt nåt viktigt.

  

Busa med vattenkannan!!!!!!!

Körde en ordentlig uppvisning för Nora.

  

Här har jag kurs.

Alla hundar borde lära sej att busa med vattenkannor så jag förklarar noga

för henne hur man gör.

  

Jag är en utomordentlig pedagog.

Nora fattade direkt hur man bäst busar med en vattenkanna.

Skitmatte däremot stod dubbelvikt av skratt och påstod att jag är sanslös.

Inte alls, Nora är bara 1 år och jag tar bara mitt hundliga ansvar och lär

henne allt som är viktigt i hundlivet!

  

Tiita här vad hon är stolt över att ha klarat kursen

"Bus med vattenkanna"

Planerar för många fler kurser framöver.

Efter ett par underbara timmar i skogen så skjutsade vi hem nora.

Antar att hon har sovit gott resten av dagen.

Jag följde med matte till Eskisltuna.

Såg att hon besökte Grisöronaffären och kom ut med en intressant påse.

Fick inte veta vad den inehåeller.

Har visst med min födelsedag att göra.

Passade på att hälsa på mattes föräldrar.

Jag var ganska trött så jag somnade under bordet.

Fast jag vaknade och blängde när mattes mamma sa att jag håller på och

blir en gammal hund bara för att jag fyller 7 år.

Ska be att få upplysa om att jag är en hund i mina bästa år och inte alls

gammal!!

Åt en kaka också innan det var dags att åka hem igen.

I morgon väntar en ny Noradag, undrar vad jag ska lära henne då?


 
 
Marie & Leo

Marie & Leo

28 februari 2011 18:56

Jösses vilken skön böna Nora är! Å så snygg!!! Ni passar verkligen bra ihop!

http://www.marieofsweden.se

Sigge Svamphund

28 februari 2011 20:19

Jag tror att jag ska gifta mej med henne. En riktig superbrud med rätt intgressen är hon!

 
Cicci

Cicci

28 februari 2011 18:58

Kåter som ni haft en rolig dag i skogen. Kan tänka mig att matte fick många skratt. Även jag skratte åt bilderna där Nora så stolt bär på vattenkannan. Snabblärd tös, det där. :)

http://matigt.wordpress.com

Sigge Svamphund

28 februari 2011 20:19

Ska ära henne massor med mer. Bara snön är borta kanske hon kan bli murkelhund också

 
Cicci

Cicci

28 februari 2011 19:00

"Låter som" ska naturligtvis min förra kommentar börja.

http://matigt.wordpress.com

 
Rudi

Rudi

28 februari 2011 19:09

Svarta labradorer är bästa promenadsällskapet man kan ha!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

28 februari 2011 20:20

Svarta labbar särskilt om de heter Nora är super!

 
Hillman

Hillman

28 februari 2011 19:57

Vicken härlig dag du och Nora hade, så skönt att du fått en tjejkompis, allt blir mycket roligare när man är två. Du är en skön kille tycker matten när du lär ut vattenkannetricket, du är ju tidernas bästa lärare, tycker jag.

Jaså, du blir sju år, ja då kan du inte vara gammal för vi är ju lite mer än dubbelt så gammal som du, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

28 februari 2011 20:23

Jag måste ju träna inför kurserna jag ska hålla sen. Är alla så läraktiga som Nora blir det ingen match
Tack för att ni inte tycker att jag blir gammal

 
Freja

Freja

28 februari 2011 21:36

Så duktig lärare som du är kommer jag ju bli en ypperlig svampphaléne när du och din matte lärt mig!!!
Du kanske kan be matten skicka din adress på min mail så jag kan skicka present till dig? Jorå, jag har köpt...
(johtinas.athena@gmail.com)
Frejakramar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

1 mars 2011 20:32

Adreesen är mejlad.
Självklart så kan jag lära dej att leta svamp Har ni anmält till Marie????

 
Boman

Boman

28 februari 2011 21:39

Vilken skön promenad ni ser ut att ha fått. Hon är läraktig, damen:-) och du en gentlehund.
Du Sigge, idag brusade bäcken! Det ÄR vår i luften.

http://bomanskassar.wordpress.com

Sigge Svamphund

1 mars 2011 20:32

Jag vill också hitta brusande bäckar!!

 
Eva H

Eva H

28 februari 2011 22:16

Matte såg "superpedagoger" på TV:n och säger att du skulle passa perfekt med dem! Men hon Nora verkar vara en väldigt duktig elev också:)
Och inte är du gammal! Jag blir snart 11, det börjar bli lite smågammalt säger matte.
Jesper
(Matte tycker det var synd att din matte, enligt FB, skrattade för mycket för att filma... Men SKA man skratta åt sin hund? Hmmm...)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

1 mars 2011 20:33

Man ska basolut inte skratta när jag håller viktiga kurser!
Människor är korkade!

 
Ludde

Ludde

28 februari 2011 22:17

Mycket pedagogisk förstadag. Nora verkar vara en läraktig elev. Undrar om vi ska ta med egna vattenkannor till Sagostigen, men då vill jag inte få nån i skallen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

1 mars 2011 20:35

Tror inte att vattenkannot ingår i lydilityn, men jag kan nog införa både det och tunnrullning

 
Freja

Freja

1 mars 2011 00:14

Husse hälsar förresten, det är inte en tavla, det är en hel vägg (2,5 ggr 6meter) han målade med sån däringa sprayfärg... Kram

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

1 mars 2011 20:34

Oj ingen dålig "tavla" det blev!!!!!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 mars 2011 00:16

Vad kul du och Nora verkar ha haft det idag med mycke bus :) Förstår ni måste varit trötta sen.

Tur du tar ditt ansvar som äldre hund och visar henne massa viktiga hundiga saker som är bra att veta :)

Hoppas ni får en lika bra dag i morgon :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Sigge Svamphund

1 mars 2011 20:36

Vi hade ytterligare en mycket bra dag, har ju väldigt mycket att lära Nora

 
Kasper

Kasper

1 mars 2011 00:21

Vilken fullkomligt urhärlig dag - och dom blir bara fler och fler!
Tänk, att du framöver får umgås så mycket med Nora. Och tänk, att hon redan lärt sig att busa med vattenkannor!!!
Hihi, kan tänka mig hur hon såg ut när hon hörde dig spaskälla första gången!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Sigge Svamphund

1 mars 2011 20:37

Hi, hi jo jag vet ju hur du och din matte reagerade när ni hörde det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards