Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Sigge Svamphund - 27 februari 2011 18:09

Hade ju hört talas om att jag skulle få dejta idag.

När morgonyoalett med efterföljande slappande var avklarat skulle jag ju

ut igen.

Trodde självklart att det var dejt på gång.

Gick till närmaste skogen.

Men nä inte syntes det till nån dejt inte.

  

Grävde efter spa utan framgång och inte låg den utlovade dejten nedgrävd heller.

Begrep ingenting.

Ute ur skogen så fortsatte jag en annan runda utan att se en endaste hund.

Så hamnade jag hemma hos Grisen menar Pasco och han tillhör inte kategorin

dejter.

  

Perfekt, han hade inte ätit upp sin mat.

Eftersom sån inte ska förfaras så tömde jag matskålen.

  

Hittade självklart grisen och roade mej.

Människorna begriper inte varför Pascos gris är mycket roligare än min egen.

Så gick jag hem, fortfarande ingen dejt.

Kände mej ganska lurad.

Men så skulle jag ut på eftermiddan.

Fick väldigt bråttom när jag begrep vart jag skulle.

  

Noras hus och jag får springa dit!

Jodå Nora kom ut och blev överlycklig.

  

Inledde med en massa bus på hennes tomt.

  

Tog med våra människor mot en sjö som inte gått att komma till på hela vintern.

Men nu var det plogat där.

  

Hade en del rejs på isen bland annat.

  

Här har vi varit och hittat en liten tandpetare.

  

Blev en ganska hård dragkamp om den.

Vi ville ju ha den båda två.

  

Ja, ja jag är ju som bekant gentlehund så Nora fick ta den.

Fast jag försökte sno tillbaka den flera gånger.

Lyckades bara komma över en liten bit.

  

Dags att skiljas åt och som vanligt kom vi på då att vi inte hade brottats.

Människorna begriper inte varför vi måste göra det när vi har onödiga koppel.

Vi hade ju faktiskt haft tid på oss när vi var lösa.

Äsch, det är mer utmaning när det hänger en människa i onödiga kopplet.

I morgon då börjar allvaret.

Då ska Nora följa med mej ut i skogen fyra dagar på raken.

Ska bli mycket skoj, gissa om jag har massor att visa henne.

Såna där mycket viktiga hundkunskaper.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards