Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Sigge Svamphund - 23 februari 2011 18:01

Trodde faktiskt att det skulle bli en tråkdag.

Snabb morgontoalett eftersom det var 24 hemska minusgrader.

Sen slappade jag i väntan på att det skulle bli lite varmare.

Framförde åsikter om att jag skulle få åka nånstans med min bil, skitmatte

vägrade.

Hon hade ingen som helst lust att ens tänka tanken att ut och åka.

Insåg att det nog skulle bli en vanlig tråkrunda i hemmaskogarna.

Men............

  

Nu är det bråttom för där borta...........

  

Just det, min leonbergerbrud Cleo.

Mycket trevligt för hon skulle också rasta sin matte så vi bestämde att vi

skulle göra sällskap.

  

Passerade där Nora bor.

Trodde att kanske........... men nähä, den turen hade jag inte.

Passade i alla fall på att tala om för henne att jag gått förbi så hon inte

glömmer bort mej.

  

Som vanligt blev det en sån här trist plogad väg.

Normalt kan man gå en bra runda där, men nu är det för djup snö.

  

Som den sanna optimist jag är så letade jag spa.

Hade ingen som helst framgång, synd för Cleo uppskattar också rediga spaan.

  

Shit, jag har tappat bort Cleo!

Ingen fara hon kom tillbaka hade bara utträttat nåt i skogen.

  

Här har hon varit och kollat en utfodringsplats, men det fanns inget gott till

oss hundar, bara mat till rådjur och Hälge.

Sen var det bara att vända och gå samma väg tillbaka igen.

  

Nästan tillbaka till "Drabbas av onödigt koppel väg".

Jag hade faktisk skött mej i nästan två timmar så jag var bara tvungen att

testa om Cleo luktade gott.

Gjorde hon inte och jag drabbades av onödiga kopplet.

Skildes från Cleo och gick hem och slappade.

Så ringde Pasco och ville ha sällskap på sin eftermiddagsrunda.

  

Vi tog med oss människorna utpå isen.

Jag passade på att visa Pasco en massa viktiga saker där ute.

  

Som den här lilla ön.

Han hittade mycket intressant på den.

Måste ju visa mina kompisar alla mina bra ställen.

  

Onödig bild.

Vi har faktiskt en massa viktiga saker att pyssla med och detta att sitta still

för en korkad bild är fullkomligt onödigt.

Kunde i alla fall fortsätta med våra viktiga hundgöromål en stund innan det var

dags att gå åt var sitt håll.

  

Gick en liten extra sväng på väg hem.

Stackars rådjuren som har svårt att hitta mat bland all äckelsnö var i en

trädgård och letade.

Det har varit lite dåligt med besök hos er nu men matte har grejat med saker.

Vad ska jag visa imorgon för det blev så mycket bilder i alla fall idag.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards