Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Sigge Svamphund - 21 februari 2011 18:10

Haft massor att pyssla med idag.

Matte hade sagt att vi skulle ta en skogssväng och sen skulle vi åka till

Eskilstuna och handla tråkmat.

Men tidigt i morse så ringde mattes valp Marcus och behövde mina tjänster

för männskovalpspassning också.

Började med att besöka en skog på väg till Eskilstuna.

  

Överallt i skogen så låg det en massa ensilage till alla rådjur och älgar.

Tyvärr ingen utfodring för svamphundar nånstans.

  

Som vanligt numer så var alla spagropar både översnöade och täckta med

onödig is.

Jag behöver sköta min päls!

  

Depp, undrar när det egentligen ska bli normalt i alla mina skogar igen?

Jag behöver spagropar, barmark, svamp, fynd och en massa annat.

Efter skogen så passade jag bil ett par omgångar medan matte gjorde tråksaker.

Så hamnade jag hos mattes föräldrar där jag bjöds på lunch.

  

Äntligen serveras jag min lunch. Fick minsann ligga under bordet i evigheter och

vänta.

Som vanligt utsökt gott.

  

Passade på att gosa en massa med mattes pappa som tack för maten.

Sen var det dags för nästa uppdrag.

Åka till människovalparna.

Nu var det bara Adam hemma, han mådde inte riktigt bra och kunde inte vara på

sitt dagis.

Han behövde ha min tillsyn ett par timmar innan han mamma skulle komma från

sitt jobb.

  

Här har vi kurs i bollkastning.

Han är mycket duktig nu, men träna är alltid bra.

  

Nästa viktiga kurs.

Adam äter mellanmål och sånt behöver ju även vi hundar.

Nu är frågan om han inser att jag ska matas.

  

Jadå, Adam är kursetta!

Självklart så matade han mej med både macka och yoghurt.

Jag är stolt över mina smarta människovalpar,

  

Redo för nästa uppdrag. Det är slitigt att passa människovalpar.

Nu skulle vi gå och hämta Oliver på hans dagis.

Trevligt för jag fick en eftermiddagsrunda på samma gång.

  

Jag hade det ärofyllda uppdraget att passa hela människovalpsdagiset medan

Oliver hämtades.

Här har han kommit ut och busar med mej.

Gick hem med båda människovalparna och planerade en massa bus.

Precis när vi kommit tillbaka så kom deras mamma hem.

Men eftersom människorna ägnade sej åt en massa tråkprat så hann jag med

en hel del skoj bus med Oliver.

Tyvärr togs det inga bilder på det men skoj hade vi.

Sen var det passa bilen igen medan matte handlade tråkmaten.

Blev en hel dag borta så jag är en ganska trött hund nu.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards